Darželis–mokantis patirti sėkmę vaikui ir pedagogui

DSC 2609Terminą „emocinis intelektas“ (EQ) 1990 m. pirmą kartą pavartojo Peteris Salovey iš Harvardo universiteto ir Johnas Mayers iš Niuhemšyro universiteto. Jis buvo pasitelktas apibūdinti sėkmę lemiančioms savybėms: empatijai, jausmų supratimui, išraiškai, valdymui, gebėjimui prisitaikyti, atkaklumui, pagarbai ir kt.

Šiandiena daugybė tyrimų įrodo, kad galutinis rezultatas– versle, gamybos ar paslaugų sferoje, švietimo, socialinės ar sveikatos apsaugos sistemoje–daugiau nei 70% priklauso nuo emocinio intelekto (EQ), kuris turi lemiamą įtaką žmogaus veiklos efektyvumui, fizinei, psichinei bei socialinei sveikatai, santykių kokybei ir sprendimų priėmimui.

Socialinis emocinis ugdymas organizuojamas kaip procesas, kurio metu vaikai ir suaugusieji įgyja žinių, nuostatų, įgūdžių ir kompetencijų šiose srityse: savo emocijų suvokimas ir valdymas, pozityvių tikslų išsikėlimas ir pasiekimas, kitų globa ir rūpinimasis kitais, pozityvių santykių su kitais kūrimas ir palaikymas, tinkamas tarpasmeninių santykių situacijų valdymas, atsakingas sprendimų priėmimas. Šios kompetencijos yra pagrindas teigiamiems akademiniams, socialiniams, emociniams, sveikos gyvensenos ir pilietiškumo rezultatams.

Šiandien socialinis ir emocinis ugdymas yra neatskiriamas nuo kokybiško švietimo, nes sparčiai besikeičianti visuomenė, atviras pasaulis skatina mus vis labiau matyti ne tik save, savo interesus, bet ir kitus, skatina gebėti prisitaikyti prie pokyčių, o tam vien akademinių žinių nepakanka.

Siekiant mokytis patirti sėkmę vaikui ir pedagogui, Raseinių lopšelyje–darželyje „Saulutė“ 2018 m. sausio–kovo mėn. buvo sutelktas dėmesys socialinių emocinių kompetencijų ugdymui.  2018 m. sausio 19 d. lopšelyje – darželyje  vyko edukacinis vaikų socialinio emocinio ugdymo užsiėmimas, kurį vedė Inga Jankauskaitė Sosnovska-emocinio intelekto ugdymo praktikė, lektorė, laisvai samdoma emocinio intelekto mokytoja, ugdomųjų ir terapinių žaislų įmonės UAB „Janida“ įkūrėja ir vadovė.      

2018 m. vasario 21 d. lopšelyje–darželyje vyko pedagogų metodinė konferencija „Socialinio emocinio ugdymo sėkmės“. Šios konferencijos tikslai - sudaryti pedagogams galimybę pasidalyti gerąja darbo patirtimi, kuriant vaikų socialinio emocinio ugdymo priemones ir jas praktiškai taikant, skatinti pedagogų profesinę sklaidą.

Pedagogų socialinių emocinių kompetencijų ugdymas, mokymasis patirti sėkmę buvo organizuotas 2018 m. vasario 21 d. ir kovo 14 d. lopšelio–darželio pedagogams. Tomis dienomis vyko kūrybinės dirbtuvės, kurių metu buvo puoselėjama pedagogų saviraiška, kūrybiškumas bei novatoriški siekiai.

Pedagogas, patirdamas sėkmę, šią emociją perduoda vaikui. Vaikas, patirdamas sėkmę, skatina pedagogą patirti sėkmę. Emocinis raštingumas yra tiek vaiko, tiek suaugusiojo prigimtinis poreikis. Kai galime patenkinti prigimtinius poreikius, patiriame didžiules asmenines sėkmes.

 Indrė Matevičienė, lopšelio – darželio „Saulutė“ direktorė