Dailės pleneras Raseinių lopšelyje-darželyje „Saulutė“
Norint, kad vaikai spontaniškai reikštų savo išgyvenimus, potyrius netradicinėje, nekasdienėje aplinkoje, būtinos įvairios priemonės, kurios leistų kurti, fantazuoti. Svarbu saugoti ir plėtoti vaikų spontanišką vizualinę raišką ir kūrybą, norą vaizdų ir formų kalba, drąsiai ir taip, kaip jam patinka, pasakoti, ką išgyveno, patyrė. Sudarydami sąlygas tyrinėti bei eksperimentuoti vaizdavimo priemonėmis, žadiname vaizduotę bei emocijas, palaikome savarankiškus sprendimus. Sukurdami kūrybinę atmosferą, vertiname ir puoselėjame vaiko vaizduotę, minties ir vaizdo išraiškingumą, originalumą, individualumą.
Siekdami tai plėtoti, 2019 m. birželio 3–7 dienomis lopšelyje-darželyje „Saulutė“ vyko pleneras „EKSPERIMENTUOJU, KURIU, TYRINĖJU DAILE“. Į renginį įsijungė 17-os grupių pedagogai ir ugdytiniai. Dailės plenerą organizavo lopšelio-darželio pedagogės Laima Vaičienė ir Dalia Šilkūnienė. Šios veiklos partneris, socialinis globėjas–lopšelio-darželio direktorė Indrė Matevičienė ir socialinė pedagogė Asta Kavaliauskienė.
Kiekvieną savaitės dieną lopšelio-darželio lauko erdvėse vaikams buvo siūlomos viena už kitą įdomesnės veiklos, padedančios vaikams eksperimentuoti dailės priemonėmis, medžiagomis, technikomis, fantazuoti, atrasti, patirti, išreikšti save. Ugdytiniai išbandė tapymą ant įvairių lygių ir grublėtų paviršių, audinių, akmenų, kartono dėžių. Kūrė kompozicijas iš gamtoje rastų medžiagų, pradžioje jas nuspalvinę. Reflektuodami vaikai pasakojo, ką jautė kurdami bei stebėdami draugų darbus. Džiugu, kad į renginį įsijungė ir ugdytinių tėvai, parūpindami įvairių netradicinių priemonių, o atėję atsiimti vaikų matydavo kaip jos buvo panaudotos. Plenere noriai sutiko dalyvauti ir būti partneriais Šaltinio progimnazijos mokiniai. Jie atvyko lydimi savo mokytojos Raimondos Latvienės ir socialinės pedagogės Beatos Vaičekauskienės. Vyresnieji draugai padėjo darželio ugdytiniams išbandyti metodą „gyvieji paveikslai“. Vaikai, apsirengę polietileno lietpalčiais, pasirinkę personažą, tapo modeliais, o mažieji juos puošė dažais. Šiuo atveju buvo galimybė abiems pusėms žodžiais ir elgesiu atsiliepti į kito jausmus. Šį metodą išbandyti buvo pakviesti ir lopšelio-darželio darbuotojai. Jie tapo modeliais, dalyvavo „gyvųjų paveikslų“ fotosesijoje.
Lopšelyje-darželyje įrengta plenero galerija. Visi norintys gali ją aplankyti ir pasidžiaugti jau įvykusiais momentais. Džiugesys ir nuostaba vaikų, darbuotojų akyse dar ilgai džiugins akį.
Auklėtoja Laima Vaičienė