Virtuali STEAM vaikų konferencija
Ar galima žaisti konferenciją? Ar galima žaisti nuotoliniu būdu? Ar galima žaisti STEAM tema nuotoliniu būdu konferenciją? Į visus klausimus drąsiai galime atsakyti – taip, nes šių metų kovo 23 dieną vyko respublikinė virtuali STEAM vaikų konferencija „KURIU GIMTINEI“. Ją surengė Kauno lopšelio - darželio „Vilnelė “ pedagogai.
Priešmokyklinio amžiaus vaikai turėjo galimybę pristatyti savo darbus konferencijos metu. Pasiūlymui nelikome abejingi. Raseinių lopšelio – darželio „Saulutė“ PU grupės „Pabiručiai“ ugdytinis Ugnius Budraitis, iš labiausiai mėgstamų Lego kaladėlių įgyvendino savo sumanymą ir sukūrė statinį „Tanklaivis“. Berniukas, pristatydamas techninę kūrybą , pasakojo kaip kilo idėja statyti tanklaivį, kas padėjo įgyvendinti ir ką galima su juo nuveikti. Tai buvo konferencijos organizatorių tikslas ir nauja patirtis mums visiems, padedanti ugdyti vaiko kūrybiškumą, kalbinę raišką, viešojo kalbėjimo įgūdžius, panaudojant informacines technologijas.
Raseinių lopšelyje-darželyje „Saulutė“ aktyviai integruojame STEAM ugdymo idėjas kasdienėje vaikų ugdymo(si) praktikoje. STEAM metodas yra vienas iš metodų, atitinkančių šiandieninio vaiko interesus. Tai 5 raidžių koncepcija, apimanti gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, menų ir matematikos sritis. Taikomi metodo elementai padeda mokytis savikontrolės, valdyti problemines situacijas kylančias bendraujant su kitais. Kiekvienas metodo elementas yra savaip įdomus, priverčiantis atsakyti į vieną ir tą patį klausimą „kodėl“, o atrasti ir išreikšti vidiniai resursai per kūrybinę veiklą padeda sustiprinti pasitikėjimą savimi. Per patyrimą įgytos žinios padeda vaikams tobulinti kritinį mąstymą, spręsti problemas diskusijose, ieškoti atsakymų į klausimus, taikyti tinkamiausią informaciją. Pagrindiniai instrumentai STEAM ugdyme – tai vaikams užduodami klausimai: ko siekiu, kaip siekiu, kodėl siekiu.
STEAM tenkina visus svarbiausius vaiko poreikius: pažintinius, bendravimo, praktinio veikimo, judėjimo. Taip vaikas gali realizuoti bei stiprinti savo vidinius resursus, juos atrasti bei atskleisti per praktinius patyrimus atrasdamas savo galimybes ir gebėjimus.
Pagrindinė priemonė STEAM elementų taikymui - yra žaidimas. Per žaidimą vaikai ugdosi visapusiškai. Kiekvienas skirtingo pobūdžio žaidimas taikomą elementą veikia skirtingai. Padeda sukaupti savitą patirtį ir tobulėti. Darželio ugdytinis Ugnius Budraitis pirmą kartą gyvenime žaidė žaidimą „konferencijos pranešėjas“. Jis žaidė, o mes pedagogai suprantame, kad šitaip ugdėme jo pasitikėjimą savimi, savivertę ir savistabos įrankius – lyderystę ir empatijos įgūdžius, kritinį mąstymą, įgimto smalsumo puoselėjimą, žaismingumą ir kūrybiškumą.
PU mokytoja Laima Vaičienė