Specialioji pedagogė-logopedė Rasa Jokubauskienė parengė informaciją tėvams, kuri padės atpažinti dėmesio sunkumų turinčius vaikus. Taip pat bendras rekomendacijas, kaip tėvai turėtų auklėti bei ugdyti tokius vaikus. Šalia rekomendacijų pateikta ir užduočių, kurių tikslas - lavinti vaikų, turinčių aktyvumo ir dėmesio sunkumų, regimąjį ir girdimąjį dėmesį bei suvokimą. Kviečiame atlikti užduotis namuose kartu su vaikais: https://padlet.com/
Vaikų kalbos raidos skatinimas ankstyvajame amžiuje
Parengė logopedė Milda Vežbavičienė
Nors ankstyvuoju vystymosi laikotarpiu vaikui yra rekomenduojama atsiriboti nuo informacinių technologijų priemonių, daugelis šiuolaikinių tėvų naudoja šias priemones kaip būdą vaikų nuraminimui. Ypač tai pasireiškė karantino laikotarpiu, kai tėvai buvo priversti būti namuose su savo vaikais ir kartu dirbti nuotoliniu būdu. Viso to pasekmė – vaikai mažai kalba ir/arba jų kalba sunkiai suprantama, sakiniuose painiojasi lietuviški su angliškais žodžiai.
Dažnas atvejis, kai ryte atėjus vaikui į darželį išgirsime ne labas rytas, bet „hello“ ar vakare atsisveikinant vietoj viso gero – „goodbye“. Vieni tėvai džiaugiasi, nes mano, kad jų vaikas jau turi anglų kalbos pradžiamokslį, kiti – paskubomis bando jį pataisyti.
Ankstyvajame amžiuje mokyti užsienio kalbų reikia teisingai ir taisyklingai. Kol vaikas dar neturi tvirtų kalbinių įgūdžių, nemoka taisyklingai kalbėti gimtąja kalba, neturėtų „netvarkingai“ mokytis kitų kalbų bei visą dieną žiūrėti filmukus užsienio kalba, pritaikyti lengviausius užsienio žodžius savo kalbai, pvz. „hello“ yra lengviau pasakoma nei „labas rytas“, „blue ball“ lengviau nei „mėlynas kamuolys“, todėl vaikai dažnai lietuviškas formuluotes pakeičia angliškomis. Siekiant to išvengti, reikia stengtis, kad kiekvieno išmokto užsienio žodžio atitikmenį vaikas žinotų ir lietuviškai bei naudoti tas kompiuterines programas, filmukus, žaidimus, kurie yra lietuvių kalba.
Kompiuteriu, telefonu galima mokytis piešti, mokyti atpažinti, palyginti daiktus, spalvas, figūras, gyvūnus, dėlioti dėliones ir t.t.
Tikslingai naudojant informacines technologines priemones galima padėti atsiskleisti vaiko kūrybiškumui, patenkinti smalsumą, lavinti mąstymą.
Logopedė Milda Vežbavičienė
Jau prasidėjo vasara ir kai kurie vaikučiai laiką leidžia namuose su broliais, sesėmis, tėveliais ar seneliais. Kad turiningiau praeitų laikas, psichologė Rasa Baležentytė ir socialinė pedagogė Asta Kavaliauskienė parengė įvairių veiklų pasiūlymų lankstinuką vasaros metui.
Su vaikais ir šeimomis dirbantys specialistai pastebi, kad užsitęsęs karantinas, nuotolinis mokymasis blogina vaikų sveikatą.
Išskyrė tris vaikų nutukimo priežastis ir pataria, kaip to išvengti
2020 m. surinkta lėšų 1228,29 Eur.
2019 m. surinkta lėšų 1140,38 Eur.
2018 m. surinkta lėšų 1384, 57 Eur.
2017 m. surinkta lėšų 992,45 Eur.
Lėšų likutis 2017 m. birželio 1 d. - 2003,24 Eur.
2017 m. birželio 19 d. lopšelis-darželis įsigijo interaktyvias grindis kartu su interaktyvių žaidimų komplektu. Grindų bendra vertė 3199,00 Eur. Dalis lėšų šioms grindims įsigyti buvo panaudota iš 2 % - 1928,00 Eur. Lieka nepanaudotų 2 % lėšų – 75,24 Eur.
Kaip skirti 2%?
Kiekvienais metais norėdami skirti 2% savo jau sumokėtų pajamų mokesčių Jūs turite užpildyti specialią formą (FR5012-03 versija) ir iki gegužės 1 d. pateikti apskrities Valstybinei mokesčių inspekcijai. Prašymo formą FR0512 Jūs galite pateikti elektroniniu būdu. Kaip internetinės bankininkystės vartotojas, įeinate į internetinį banką ir pasirenkate elektroninį deklaravimą tiesiogiai portale deklaravimas.vmi.lt.
Mūsų rekvizitai:
Pavadinimas: Raseinių lopšelis-darželis „Saulutė“
Įstaigos kodas: 190082578
Paramos sąskaita: LT854010041400015857 Luminor Bank AB