• Svetainės struktūra
  • About us

etwiningkurybaskaitiniai tevams

  • Naujienos
  • Apie mus
    • Istorija
    • Vizija, misija
    • Nominacija "Už iniciatyvą"
    • Iniciatyva "Mokytojas po pamokų"
    • Gero darželio koncepcija
    • Mūsų leidiniai
    • Įtraukusis ugdymas
  • Struktūra ir kontaktai
    • Valdymo struktūra
    • Įstaigos vadovai
    • Pedagogai
    • Lopšelio-darželio taryba
    • Lopšelio-darželio vaikų taryba
    • Komisijos ir darbo grupės
    • Kontaktai
  • Teisinė informacija
    • Dokumentai
    • Teisės aktai
    • Tvarkos
    • Asmens duomenų apsauga
    • Pranešėjų apsauga
    • Civilinė sauga
    • Vidaus kontrolė
  • Veiklos sritys
    • Nuotolinis ugdymas
    • Ikimokyklinis ugdymas
    • Priešmokyklinis ugdymas
    • Patyriminis ugdymas
    • SEU ugdymas
    • Programos ir projektai
    • Įgyvendintų veiklų refleksija
  • Korupcijos prevencija
  • Administracinė informacija
    • Nuostatai
    • Planavimo dokumentai
    • Darbo užmokestis
    • Paskatinimai ir apdovanojimai
    • Viešieji pirkimai
    • Biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai
    • Finansinių ataskaitų rinkiniai
    • Vadovo ataskaitos
    • Tarnybiniai automobiliai
    • Laisvos vietos grupėse
    • Laisvos darbo vietos
    • 2 procentai
  • Paslaugos
    • Specialistai
    • Specialusis ugdymas
    • Maitinimo organizavimas
2019-05-28

Gero darželio koncepcija

PATVIRTINTA

Raseinių lopšelio-darželio „Saulutė“

direktoriaus 2020 m. birželio 22 d.

įsakymu Nr. V-60                                                                                                                                                                                                                               

 RASEINIŲ LOPŠELIO-DARŽELIO „SAULUTĖ“ GERO DARŽELIO KONCEPCIJA

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Raseinių lopšelio-darželio „Saulutė“ gero darželio koncepcija (toliau – Koncepcija) parengta, siekiant sudaryti prielaidas kelti Raseinių lopšelio-darželio „Saulutė“ (toliau – lopšelis-darželis) veiklos kokybės lygį, parodyti įstaigai veiklos kryptį bei gaires ir įgalinti ją veikti.

2. Koncepcijos paskirtis – būti universaliu šiuolaikinės švietimo įstaigos raidos orientyru, nurodančiu, kokie lopšelio-darželio bruožai laikomi vertingais, paskatinti lopšelio-darželio bendruomenės kūrybiškumą bei ilgalaikes lopšelio-darželio tobulinimo iniciatyvas. Ji skirta visoms interesų grupėms: pedagogams, tėvams, įstaigos administracijai, švietimo valdymo subjektams ir visuomenei.

II SKYRIUS

GERO DARŽELIO MODELIS

3. Geras darželis – pamatinėmis humanistinėmis vertybėmis ugdymą grindžianti, prasmės, atradimų ir asmens ugdymo(si) sėkmės siekianti įstaiga, kuri savo veikloje vadovaujasi lopšelio-darželio bendruomenės susitarimais ir atsakingumu.

4. Geros mokyklos modelyje išskirti pagrindiniai lopšelio-darželio veiklos dalyviai: vaikai, pedagogai, tėvai. Jų tarpusavio ryšiai pavaizduoti gero darželio modelio schemoje, kuri pateikiama Koncepcijos priede.

5. Koncepcijoje svarbiausiu sėkmingos lopšelio-darželio veiklos požymiu laikomas tinkamas tarpusavio ryšių palaikymas tarp dalyvių., t. y. geri (pageidaujami, priimtini) ugdymo(si) rezultatai (vaikai), įsitraukimo į veiklą aktyvumas (tėvai), geras (pageidaujamas, priimtinas) veiklos įsivertinimas (pedagogai) ir turtingos, įsimenančios, prasmingos, malonios gyvenimo lopšelyje-darželyje patirtys. Abu aspektai – rezultatai ir jų pasiekimo procesas – yra lygiaverčiai.

6. Vertinant mokyklos veiklą, siūloma laikytis Koncepcijoje išskirtų aspektų svarbos.

7. Geros mokyklos aspektai:

7.1. Pagrindiniai ir pageidaujami lopšelio-darželio veiklos rezultatai – vaikų asmenybės branda, individualias galimybes atitinkantys ugdymo(si) pasiekimai ir nuolatinė ugdymo(si) pažanga. Mokiniai suvokia save kaip asmenybes, džiaugiasi savo pasiekimais ir kantriai įveikia nesėkmes, neprarasdami tikėjimo, kad jiems pavyks. Jie priima naujus iššūkius kaip kelią į tobulėjimą, sveikai pasitiki savo jėgomis, tačiau adekvačiai ir kritiškai vertina realybę. 

Lopšelyje-darželyje vienodas dėmesys skiriamas visų asmens kompetencijų, nustatytų ugdymo programose, ugdymui(si). Įgyjami pagrindiniai gebėjimai, leidžiantys tapti pilietiškais, humaniškas vertybes puoselėjančiais visuomenės nariais ir sėkmingai planuoti asmeninį ir profesinį gyvenimą. Vaikų pasiekimai vertinami, atsižvelgiant ne vien į apibrėžtus, programinius ugdymo tikslus, bet ir į individualias kiekvieno vaiko išgales bei ypatybes, siekiant nuolatinės asmeninės pažangos vaikui tinkamu būdu ir tempu.

7.2. Gyvenimas įstaigoje: saviraiškus dalyvavimas. Jį apibūdina šie bruožai: veiklos, įvykiai ir nuotykiai (projektai, akcijos, talkos, pramogos ir kiti renginiai); vaikų savijauta (būti priimtam, gerbiamam, saugiam, džiaugtis buvimu įstaigoje ir laikyti jį prasmingu); bendruomeniškumas (narystė, vienybė, dalijimasis, rūpinimasis kitais, pagalba, įsipareigojimai); savivalda (tarimasis, sprendimų inicijavimas, priėmimas ir įgyvendinimas, įstaigos gyvenimo kūrimas).

Įstaigos gyvenime daug įdomios veiklos, įvykių ir nuotykių, kurių iniciatoriumi bei lyderiu gali būti bet kuris lopšelio-darželio bendruomenės narys. Vyrauja darna, humaniški santykiai, tolerancija ir geranoriškumas. Skatinama vaikų saviraiška, aktyvus dalyvavimas įvairiuose projektuose ir teminiuose renginiuose, kurių metu lavinami vaikų mąstymo, kūrybiškumo, lyderystės ir kiti gebėjimai, elgesio, bendravimo, bendradarbiavimo įgūdžiai. Įstaigoje puoselėjamos pozityvios vertybės, skatinamas sveikas gyvenimo būdas. Vaikai jaučiasi psichologiškai saugūs, priimti, jų nuomonė ir idėjos yra išklausomos ir gerbiamos.

Įstaigos gyvenime ryškus bendruomeniškumas. Jaučiama organizacijos narių vienybė, talkinimas kitiems, įsipareigojimas draugams ir lopšelio-darželio bendruomenei. Tarpusavio santykiai grindžiami humaniškais geranoriškumo, pagarbos, pasitikėjimo, solidarumo, lygiateisiškumo principais. Stiprūs ryšiai tarp vaikų tėvų ir pedagogų, užtikrinantys ugdymo tikslų įgyvendinimą.

7.3. Ugdymasis: įdomus ir auginantis (stebinantis, provokuojantis, kuriantis iššūkius, pakankamai platus, gilus ir optimaliai sudėtingas); atviras ir patirtinis (pagrįstas abejone, tyrinėjimu, eksperimentavimu ir kūryba, teise klysti, rasti savo klaidas, jas taisyti); personalizuotas (suasmenintas) ir savivaldis (pagrįstas asmeniniais poreikiais ir klausimais, ugdymosi uždavinių, tempo, būdų, šaltinių ir partnerių pasirinkimu, savistaba ir įsivertinimu); interaktyvus (pagrįstas sąveikomis ir partnerystėmis, dialogiškas, bendruomeninis, tinklinis, peržengiantis įstaigos sienas (globalus)); kontekstualus, aktualus (ugdantis įvairias šiuolaikiniam gyvenimui būtinas kompetencijas, susietas su gyvenimo patirtimi, rengiantis spręsti realias pasaulio problemas, naudotis šaltinių ir informacinių technologijų įvairove).

Ugdymo turinys įdomus, provokuojantis, pakankamai platus ir gilus, kuriantis iššūkius. Mokomasi spręsti gyvenimiškas problemas, ugdomos šiuolaikiniam gyvenimui aktualios kompetencijos. Mokomasi tyrinėjant, eksperimentuojant, atrandant ir išrandant, kuriant, bendraujant. Ugdymasis pagrįstas dialogu (vaikų su vaikais, vaikų ir pedagogų) ir jo metu gaunama informacija, gimstančiomis idėjomis, sukuriamomis prasmėmis. Jis persikelia už lopšelio-darželio, virsdamas gyvenimo būdu – tęsiasi namuose, draugų būryje, neformalaus švietimo įstaigose, taip pat dalyvaujant socialiniuose tinkluose ir naudojant kitas šiuolaikinių technologijų teikiamas galimybes. 

7.4. Ugdymas: tikslingas (ugdymo tikslų ir būdų parinkimas, ugdymo planavimas, pagrįsti vaikų pažinimu, ugdymosi stebėjimu, apmąstymu, vertinimu); įvairus įvairiems (atsižvelgiantis į ugdymosi poreikių, pasirinkimų, galimybių, stilių skirtumus ir pasiūlantis įvairias bei tinkamas ugdymosi tempo, būdų, technikų galimybes); lankstus (taikantis įvairius ugdymo plano sudarymo, vaikų grupavimo, laiko ir lopšelio-darželio erdvių bei kitų išteklių panaudojimo modelius); partneriškas. 

Pedagogas yra vaiko pagalbininkas tyrinėjant pasaulį, ugdymosi partneris, tačiau ir autoritetas tose srityse, kuriose vaikui nepakanka patirties ar išminties. Ugdoma(si) pagal individualius poreikius ir pasirinkimus, pagrįstus asmenine patirtimi, siekiais,  prasmės suvokimu. Ugdomosios veiklos struktūra, scenarijai gali būti labai skirtingi, įvairiai ir lanksčiai organizuojamas ugdymo(si) laikas. Ugdymo(si) šaltiniai įvairūs, įtraukiantys, tikslingi, nebijoma naudoti įvairias ir netradicines priemones. 

7.5. Darbuotojai: asmenybių įvairovė. Juos apibūdina šie bruožai: nuostatų pozityvumas (savivertė; tikėjimas, pasitikėjimas ir rūpinimasis vaikais; darbo motyvacija – domėjimasis savo dalyku ir darbu lopšelyje-darželyje, entuziazmas); profesionalumas (dalyko išmanymas, profesijai būtinų kompetencijų turėjimas ir išmintis); asmeninis tobulėjimas (savistaba, mokymasis, atvirumas naujoms patirtims, judumas); subalansuotas kolektyvas (asmenybių įvairovė ir vienas kito papildymas, pedagogų amžiaus įvairovė, kartų perimamumas).

Visus lopšelyje-darželyje dirbančius asmenis sieja nuostatų pozityvumas, t. y. aukšta savivertė, pasitikėjimas ir rūpinimasis vaikais, aukšta darbo motyvacija, nuoširdus domėjimasis vykdoma veikla, pilietinė atsakomybė. Lopšelio-darželio darbuotojai – savo sričių profesionalai, kurie rūpinasi nuolatiniu asmeniniu tobulėjimu, plečia ne tik profesinį, bet ir bendrą kultūrinį akiratį. Jie atviri naujovėms, nebijo tyrinėti ir bandyti, mokosi iš kolegų ir vaikų, nepuola į neviltį nepavykus.

7.6. Lopšelio-darželio bendruomenė: besimokanti organizacija. Ją apibūdina šie bruožai: mokymasis su kitais ir iš kitų (bendruomenės mokymasis – dirbant su kolegomis, dalijantis patirtimi, atradimais, sumanymais ir kūriniais, stebint kolegų veiklas, drauge studijuojant įvairius šaltinius); sutelktumas (pedagogų ir kito personalo telkimasis į pasidalijusias pareigomis, vienos kitoms padedančias ir bendrų profesinių tikslų siekiančias grupes); refleksyvumas (lopšelio-darželio bendruomenės diskusijos, veiklos apmąstymas, įsivertinimas, jais pagrįsti susitarimai dėl ateities ir planavimas); mokymosi ir asmeninio tobulėjimo skatinimas (personalo tobulinimosi paskatos ir jo organizavimo sistema); organizacijos atvirumas pasauliui (partnerystės, bendri projektai ir kt.).

Savistaba, apmąstymas, ką žinau ir gebu, o ko – ne, kaip dirbu ir kaip būtų galima dirbti, tapęs įprasta praktika, kuria grindžiamas asmeninio mokymosi ir mokymosi su kitais bei iš jų planavimas.

Lopšelio-darželio bendruomenė refleksyvi: apmąsto ir aptaria savo veiklą ir bendro gyvenimo įvykius, įsivertina, geba pasimokyti iš patirties ir pagrįstai planuoti. Lopšelio-darželio nariai geba bendrai formuluoti tikslus, kurti viziją, derinti asmeninius tikslus su lopšelio-darželio bendruomenės tikslais. 

Lopšelis-darželis yra atvira pasauliui: lopšelio-darželio bendruomenės nariai domisi kintančia aplinka ir reaguoja į pokyčius. Skatinamas bendradarbiavimas su vietos bendruomene, išorinėmis organizacijomis, kitomis švietimo įstaigomis. 

7.7. Lyderystė ir vadyba: įgalinančios. Jas apibūdina šie bruožai: aiški, vienijanti, įkvepianti vizija (visiems žinoma, priimtina, siekiama įgyvendinti, grindžiama humaniškomis vertybėmis); dialogo ir susitarimų kultūra (visų lopšelio-darželio bendruomenės narių dalyvavimas priimant sprendimus); pa(si)dalyta lyderystė (pagrįsta pasitikėjimu, įsipareigojimu ir įgalinimu, skatinanti imtis iniciatyvos ir prisiimti atsakomybę valdymo kultūra); veiksmingas administravimas (skaidrus, paprastas, neapkraunantis, patogus administravimas, veiksmingas išteklių skirstymas ir ekonomiškas jų naudojimas); kūrybiškumas ir valia veikti (idėjų kūrimas, eksperimentavimas, drąsa rizikuoti, priimti sunkius sprendimus ir atkaklumas juos įgyvendinant).

Įstaigoje skatinama įgalinanti lyderystė. Nuomonių įvairovė ir diskusijos yra neatsiejama lopšelio-darželio gyvenimo dalis. Lopšelyje-darželyje vertinamas kūrybiškumas ir naujos idėjos, turima drąsos rizikuoti ir priimti sunkius sprendimus. Toks vadybos stilius palaiko lopšelio-darželio, kaip besimokančios organizacijos, darbo ir apskritai bendro gyvenimo būdą.

7.8. Ugdymo(si) aplinka: dinamiška, atvira ir funkcionali. Ugdymąsi stimuliuojanti aplinka -  knygos, detalių ir įrangos įvairovė, funkcionalūs ir originalūs baldai, spalvos, medžiagos, formos, apšvietimas, augalai, garsai, kvapai, patogi (ne)tvarka ir kt. Vaikų indėlis kuriant aplinką - įgyvendintos vaikų idėjos ir projektai, jų darbai, kūriniai, daiktai aplinkoje). Virtuali aplinka – lopšelio-darželio interneto svetainė, jos turinio ir naudojimo būdų įvairovė, gyvumas, populiarumas.

Vaikai prisideda prie lopšelio-darželio aplinkos kūrimo savo idėjomis ir darbais, dalyvauja kuriant aplinką, kurioje jiems gera, įdomu ir smagu būti.

7.9. Lopšelio-darželio viziją ir strategiją kuria lopšelio-darželio darbuotojai, vaikai ir jų tėvai, vietos bendruomenė ir įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija, prisiimama atsakomybė už tikslų įgyvendinimą.

 III SKYRIUS

KONCEPCIJOS ĮGYVENDINIMO PRIELAIDOS

 8. Pagrindinė Koncepcijos įgyvendinimo prielaida yra įstaigos bendruomenės noras pačiai skatinti, inicijuoti pokyčius, keisti lopšelį-darželį.

9. Koncepcija turėtų būti naudojama kaip konceptualus pagrindas ir orientyras lopšelio-darželio veiklai tobulinti.

PRIEDAS.

2024-02-07

Lopšelio-darželio vaikų taryba

Aptartas projektas „Pasaka be galo...“, skaitytos pagal projektą sukurtos pasakos. Dirbtinio intelekto pagalba iš visų pasakų veikėjų sukurtas darbas. Vaikai jį puošė pasirinktais ornamentais. Pagal pasirintas pasakas ir jų veikėjus kūrė istorijas, jas pasakojo. Išsirinkę ne daugiau nei 2 veikėjus, kūrė jiems aplinką. Dirbtinio intelekto pagalba pavaizduota vaikų sukurta nauja istorija, sujungiant 2 pasakas „Išdykęs šuniukas“ ir „Princesė ir mėnulis“.

  • Click to enlarge image 1746179010403.jpg
  • Click to enlarge image 1746179010417.jpg
  • Click to enlarge image 1746179010428.jpg
  • Click to enlarge image 1746179010438.jpg
  • Click to enlarge image 1746179010450.jpg
  • Click to enlarge image Dokumentas2_page-0001.jpg
  • Click to enlarge image Gemini_Generated_Image_qm3e44qm3e44qm3e.jpg
  • Click to enlarge image unnamed_1.jpg
  •  

2024 m. gruodžio 5 d. įvyko susitikimas su lopšelio-darželio vaikų taryba. Aptarėme Draugo dienos (Lapkričio 29 d.) minėjimą, diskutavome kas yra draugystė ir kaip reikia elgtis, kad turėtume draugų. Taikant „Mąstymo žemėlapių“ metodą, vaikai samprotavo apie draugystę, jos reikšmę bendrai ir vieningai viso lopšelio-darželio veiklai. Lopšelio-darželio vaikų tarybos narius supažindinau su lopšelio-darželio darbuotojais, jų pareigybėmis, jų atliekamomis veiklomis ir pan. Vaikai svarstė kokias funkcijas atlieka įstaigoje direktorius. Vieningai nutarė, kad jo pagrindinis darbas lopšelyje – darželyje yra „rūpintis, kad visi laikytųsi tvarkos“. Džiugu, jog vaikai minėjo kaip vieną svarbiausių žmogaus savybių – susitarimų laikymąsi. O tai yra viena iš esminių lopšelio-darželio vertybių.

  • Click to enlarge image 11zon_cropped.jpeg
  • Click to enlarge image 11zon_cropped_1.jpeg
  • Click to enlarge image 11zon_cropped_2.jpeg
  • Click to enlarge image 1733486608495.jpg
  •  

 

2024-2025 m.m. lopšelio-darželio vaikų tarybos nariai:

1.Armilė Joneikytė.

2.Jogaila Radavičius.

3.Ema Patapaitė.

4.Gabrielė Buivydaitė.

Vaik tarybos pagr

2024 m. liepos 5 d. kartu su vaikų taryba aptarėme Liepos 6-ąją – Valstybės (Lietuvos karaliaus Mindaugo karūnavimo) ir Tautiškos giesmės dieną. Tarybos narė Goda pristatė, jog šioje nuotraukoje Lietuvos vėliavą saugo kariai ir karalius su karaliene. Vėliau vyko pilies statyba. Įgyvendinta vaiko idėja - papuošti pilį pasirinktomis meninėmis priemonėmis.

Direktorė Indrė Matevičienė

  • Click to enlarge image 1720429797011.jpg
  • Click to enlarge image 1720429819694.jpg
  • Click to enlarge image 1720429819721.jpg
  • Click to enlarge image 1720429819733.jpg
  •  

2024 m. gegužės 15 d. vaikų tarybos nariai diskutavo apie lopšelyje-darželyje įgyvendinamas veiklas. Pildant "Mąstymo žemėlapį" aptarėme ko vaikai išmoko darželyje, kokia jų savijauta darželyje ir pan.

 

2024 m. kovo 10-ąją minima Tarptautinė SEU diena.

Tarptautinė SEU diena skirta vienyti viso pasaulio žmones, kurie neabejingi socialiniam ir emociniam ugdymui.

Lopšelio-darželio vaikų tarybos nariai diskutavo apie SEU gerovę lopšelyje-darželyje. Iliustravo lopšelio-darželio erdves, kuriose jie geriausiai jaučiasi. Samprotavo, kad darželyje svarbu vadovui matyti "ar niekas iš vaikų nesipyksta", "ar nemuša vienas kito", "ar mokytojai gražiai elgiasi".

1709890882900

2023-2024 m.m. lopšelio-darželio vaikų tarybos nariai:

1.Joris Valinčius.

2.Martyna Valinčiūtė.

3.Goda Petrauskaitė.

4.Gabija Kėdžiūtė.

 

2022-2023 m. m. lopšelio-darželio vaikų taryba sprendė aktualius darželio veiklos tobulinimo klausimus.

Nariai (priešmokyklinio amžiaus vaikai):

1.Goda Kriaučiūnaitė.

2.Domas Kriaučiūnas.

3.Simas Vozgirdas.

4.Alina Michailovaitė.

5.Ignas Elijošius.

 vaiku taryba

Raseinių lopšelis-darželis "Saulutė" 2023 m. kovo 10 d. minėjo tarptautinę socialinio emocinio ugdymo dieną kurdami tris raides - SEU. S raidę kūrybiškai papuošė darželio vaikai. E raidę užpildėme kartu su darželio vaikų taryba. Kalbėjome, diskutavome apie emocijas, jų raiškąą ir jų svarbą vaiko gyvenime. Vaikai išsakė, kad labai svrabu su kitais grupės draugais tartis, dalintis, padėti vienas kitam ir pan. U raidė užpildyta darželio darbuotojų mintimis apie tai, kuo ypatingas mūsų darželis. Dėkojame darželio tarybos pirmininkei Linai Matulevičienei už aktyvų įsitraukimą į šios idėjos įgyvendinimą.

 Darželio vaikų taryba atrado, kad sukeitus raides vietomis, gaunasi žodis ESU. 

2017-10-09

Lopšelio-darželio taryba

 Tarybos pirmininkė – Lina Matulevičienė

Tarybos sekretorė – Asta Kavaliauskienė

Nariai:

  • Renata Norkienė
  • Laima Vaičienė
  • Greta Kromerovienė
  • Kornelija Tijūnaitienė
  • Laura Juozaitienė
  • Aistė Stoškevičienė
  • Judita Radavičienė

Sudėtis atnaujinta 2024 m. lapkričio 15 d.

 
2017-10-09

Komisijos ir darbo grupės

  • Lopšelio-darželio metodinė taryba
  • Pirmininkė - Vitalija Bartkuvienė
  • Nariai:
  • Daiva Žalabinienė
  • Lina Laucevičė
  • Rasa Pocienė
  • Aurelija Kapočienė
  • Vanda Bakutienė
  • Asta Kavaliauskienė

 

  • Vaiko gerovės komisija
  • Pirmininkė - Milda Vežbavičienė
  • Pavaduotoja - Vitalija Bartkuvienė
  • Sekretorė - Vilma Ilevičienė
  • Nariai:
  • Rasa Jokubauskienė
  • Asta Kavaliauskienė
  • Rasa Baležentytė-Grinienė
  • Giedrė Puodžiavelienė

 

  • Atestacijos komisija
  • Pirmininkė - Indrė Matevičienė, Raseinių lopšelio-darželio „Saulutė“ direktorė
  • Nariai:
  • Asta Pagarauskaitė, Raseinių rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriaus vyriausioji specialistė, steigėjo atstovė
  • Renata Norkienė,  Raseinių lopšelio-darželio „Saulutė“ fizinio ugdymo mokytoja, mokytojų tarybos atstovė
  • Inga Vyšniauskaitė, Raseinių lopšelio-darželio „Saulutė“ PU  mokytoja, mokytojų tarybos atstovė

 

  • Sveikatą stiprinančios veiklos organizavimo grupė
  • Pirmininkė - Vitalija Bartkuvienė
  • Nariai:
  • Asta Kavaliauskienė
  • Giedrė Puodžiavelienė
  • Renata Norkienė

 

 

 

2019-10-02

Pranešėjų apsauga

Informacijos apie pažeidimus Raseinių lopšelyje-darželyje „Saulutė“ pagal pranešėjų apsaugos įstatymą:

11zon cropped 2

 

 

 

 

 

Aktualūs teisės aktai:

  • Lietuvos Respublikos pranešėjų apsaugos įstatymas
  • Nutarimas dėl Lietuvos Respublikos pranešėjų apsaugos įstatymo įgyvendinimo
    (patvirtintas 2018 m. lapkričio 14 d. Nr. 1133)
  • Informacijos apie pažeidimus Raseinių lopšelyje-darželyje “Saulutė” teikimo tvarkos aprašas

Lietuvos Respublikos pranešėjų apsaugos įstatymas (toliau – Įstatymas) įtvirtina asmenų, pateikusių informaciją apie pažeidimą įstaigoje, su kuria juos sieja ar siejo tarnybos ar darbo santykiai arba sutartiniai santykiai, apsaugos mechanizmą. Įstatymas taip pat nustato apie pažeidimus įstaigose pranešusių asmenų teises ir pareigas, jų teisinės apsaugos pagrindus ir formas, taip pat šių asmenų apsaugos, skatinimo ir pagalbos jiems priemones, siekiant sudaryti tinkamas galimybes pranešti apie teisės pažeidimus, keliančius grėsmę viešajam interesui arba jį pažeidžiančius, užtikrinti tokių pažeidimų prevenciją ir atskleidimą.

Pagal Įstatymą informacija apie pažeidimus teikiama dėl:

1) pavojaus visuomenės saugumui ar sveikatai, asmens gyvybei ar sveikatai;  

2) pavojaus aplinkai;  

3) kliudymo arba neteisėto poveikio teisėsaugos institucijų atliekamiems tyrimams ar teismams vykdant teisingumą;     

4) neteisėtos veiklos finansavimo;  

5) neteisėto ar neskaidraus viešųjų lėšų ar turto naudojimo;

6) neteisėtu būdu įgyto turto;  

7) padaryto pažeidimo padarinių slėpimo, trukdymo nustatyti padarinių mastą;  

8) kitų pažeidimų.

Asmuo informaciją apie pažeidimą gali pateikti:

1) įstaigoje per vidinį informacijos apie pažeidimus teikimo kanalą;

2) kompetentingai institucijai (prokuratūrai) tiesiogiai;

3) viešai.

Vidinių informacijos apie pažeidimus teikimo kanalų įdiegimo ir jų funkcionavimo užtikrinimo tvarkos apraše nustatomi įstaigose diegiamų vidinių informacijos apie pažeidimus teikimo kanalų reikalavimai, jų funkcionavimas, informacijos apie pažeidimus teikimas, tyrimas, tvarkymas ir konfidencialumo užtikrinimas įstaigoje.

Raseinių lopšelio-darželio „Saulutė“ direktoriaus 2024 m. ggeužės 15 d. įsakymu Nr. V-93 patvirtintas Informacijos apie pažeidimus Raseinių lopšelyje-darželyje „Saulutė“ teikimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas), kuris nustato informacijos apie Raseinių lopšelyje-darželyje „Saulutė“ (toliau – Darželis) galimai rengiamus, padarytus ar daromus pažeidimus teikimo, informacijos apie pažeidimus priėmimo Raseinių lopšelyje-darželyje „Saulutė“ veikiančiu vidiniu informacijos apie pažeidimus teikimo kanalu, jos vertinimo ir sprendimų priėmimo tvarką.

Raseinių lopšelyje-darželyje „Saulutė“ veikiančiu vidiniu informacijos apie pažeidimus teikimo kanalu informaciją turi teisę pateikti asmuo, kurį su Darželiu sieja ar siejo tarnybos ar darbo santykiai arba sutartiniai santykiai (konsultavimo, stažuotės, praktikos, savanorystės ir pan.).

Asmuo, teikiantis informaciją apie pažeidimą Raseinių lopšelyje-darželyje „Saulutė“, ją gali pateikti vienu iš šių būdų:

  1. Tiesiogiai kompetentingam subjektui, raštvedei Raimondai Savickienei ir administratorei Sandrai Daugirdienei.
  2. Elektroninio pašto adresu Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.

Rekomenduojame pranešimą apie pažeidimą teikti, užpildant pranešimo apie pažeidimą formą (Aprašo 2 priedas).

Asmeniui, pateikusiam informaciją apie pažeidimą, bus užtikrinamas konfidencialumas, bet ne anonimiškumas.

Reikalavimas užtikrinti konfidencialumą netaikomas, kai:

1) to raštu prašo asmuo, pateikiantis arba pateikęs informaciją apie pažeidimą;

2) asmuo pateikia žinomai melagingą informaciją.

Asmeniui dėl informacijos apie pažeidimą pateikimo neatsiranda jokia sutartinė ar deliktinė atsakomybė, taip pat atsakomybė dėl garbės ir orumo įžeidimo, dėl šmeižto, jeigu, Įstatymo nustatyta tvarka teikdamas informaciją apie pažeidimą, jis pagrįstai manė, kad teikia teisingą informaciją. Asmuo už žalą, atsiradusią dėl informacijos apie pažeidimą pateikimo, atsako tik tokiu atveju, jei įrodoma, kad asmuo negalėjo pagrįstai manyti, kad jo teikiama informacija yra teisinga. Žinomai melagingos informacijos, taip pat valstybės ar tarnybos paslaptį sudarančios informacijos pateikimas nesuteikia asmeniui garantijų pagal Įstatymą. Žinomai melagingą informaciją pateikęs arba valstybės ar tarnybos paslaptį ar profesinę paslaptį atskleidęs asmuo atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.                                                                                                    

2018-07-27

Asmens duomenų apsauga

Duomenų valdytojo rekvizitai:

Raseinių lopšelio-darželio „Saulutė“

Juridinio asmens kodas 190082578

Buveinės adresas Vaižganto g. 18, LT-60129 Raseiniai

tel.: (8 428) 51678

El. p. Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.

Interneto svetainė www.raseiniusaulute.lt 

Raseinių lopšelio-darželio „Saulutė“ paskirtas duomenų apsaugos pareigūnas – MB „Teisės labirintai”

Atstovas Mindaugas Slavinskas

adresas korespondencijai – įstaigos adresas – Vaižganto g. 18, LT-60129 Raseiniai

Mob. tel. +370 (630) 17 959

El. p. Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.

Interneto svetainė www.teiseslabirintai.lt

Pagrindinės duomenų subjektų teisės ir svarbi informacija apie duomenų saugą įstaigoje

Jūs turite teisę:

- žinoti (būti informuotas) apie savo asmens duomenų tvarkymą (Reglamento 12–14 straipsniai);

- susipažinti su tvarkomais savo asmens duomenimis (Reglamento 15 straipsnis);

- reikalauti ištaisyti netikslius su Jumis susijusius asmens duomenis (Reglamento 16 straipsnis);

- reikalauti ištrinti su Jumis susijusius asmens duomenis („teisė būti pamirštam“) (Reglamento 17 straipsnis), jei tai galima pagrįsti viena iš šių priežasčių:

  • asmens duomenys nebėra reikalingi, kad būtų pasiekti tikslai, kuriais jie buvo renkami arba kitaip tvarkomi;
  • Jūs atšaukiate sutikimą tvarkyti asmens duomenis, kuriuo grindžiamas duomenų tvarkymas, ir nėra jokio kito pagrindo tvarkyti duomenis;
  • Jūs nesutinkate su duomenų tvarkymu pagal Reglamento 21 straipsnio 1 dalį ir nėra viršesnių teisėtų priežasčių tvarkyti duomenis.

- apriboti duomenų tvarkymą (Reglamento 18 straipsnis), jei:

  • asmens duomenys yra netikslūs;
  • asmens duomenų tvarkymas yra neteisėtas, tačiau Jūs nesutinkate, kad duomenys būtų ištrinti;
  • duomenų valdytojui nebereikia asmens duomenų duomenų tvarkymo tikslais, tačiau jų reikia Jums siekiant pareikšti, vykdyti arba apginti teisinius reikalavimus;
  • Jūs prieštaraujate duomenų tvarkymui pagal Reglamento 21 straipsnio 1 dalį, jei duomenų valdytojo teisėtos priežastys nėra viršesnės už Jūsų priežastis.

- į duomenų perkeliamumą, kai duomenų tvarkymas grindžiamas sutikimu arba sutartimi ir duomenys tvarkomi automatizuotomis priemonėmis (Reglamento 20 straipsnis);

- nesutikti su asmens duomenų tvarkymu dėl su Jūsų konkrečiu atveju susijusių priežasčių, kai duomenys tvarkomi vykdant duomenų valdytojui pavestas viešosios valdžios funkcijas, išskyrus atvejus, kai duomenų valdytojas įrodo, kad duomenys tvarkomi dėl įtikinamų teisėtų priežasčių, kurios yra viršesnės už Jūsų interesus, teises ir laisves, arba, siekiant pareikšti, vykdyti ar apginti teisinius reikalavimus (Reglamento 21 straipsnis).

Jūs turite teisę pateikti skundus Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai dėl Raseinių lopšelio-darželio „Saulutė“ veiksmų, susijusių su Jūsų asmens duomenų tvarkymu.

Kontaktinė Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos informacija:

Interneto svetainė: www.ada.lt 

Adresas: A. Juozapavičiaus g. 6, LT-09310 Vilnius

Tel. (8 5) 271 2804, 279 1445

Faks. (8 5) 261 9494

El. p. Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.

Rekomendacija-atmintinė dėl duomenų viliojimo

Informacinis pranešimas-rekomendacija dėl asmens duomenų apsaugos „Android“ įrenginiuose

Informacinis pranešimas-rekomendacija dėl asmens duomenų apsaugos naudojantis belaidžiais tinklais

Informacinis pranešimas-rekomendacija dėl saugaus naršymo internete

Duomenų subjektų teisių įgyvendinimo taisyklės

Įsakymas dėl Raseinių lopšelio-darželio „Saulutė“ bendrųjų asmens duomenų apsaugos taisyklių patvirtinimo

Priedas Nr.1

Priedas Nr.2

Priedas Nr.3

Priedas Nr.4

Priedas Nr.5

Priedas Nr.6

INFORMACINIS PRANEŠIMAS – REKOMENDACIJA KAIP APSISAUGOTI NUO SUKČIAVIMO INTERNETE

REKOMENDACIJA DĖL DUOMENŲ PAŽEIDIMŲ VALDYMO

GARSO IR VAIZDO ĮRAŠYMO PRIEMONIŲ NAUDOJIMO RASEINIŲ LOPŠELYJE-DARŽELYJE „SAULUTĖ“ TVARKOS APRAŠAS

REKOMENDACIJA DĖL DUOMENŲ SAUGUMO UŽTIKRINIMO LABIAUSIAI PAPLITUSIOJE ANDROID ĮRENGINIŲ OPERACINĖJE SISTEMOJE

2018 m. gegužės 25 d. Lietuvoje pradėtas taikyti Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas – tiesioginio taikymo Europos Sąjungos teisės aktas, vienodas visoms ES valstybėms narėms. Asmenys (duomenų subjektai) gali kreiptis į duomenų apsaugos pareigūną visais klausimais, susijusiais su jų asmeninių duomenų tvarkymu ir naudojimusi savo teisėmis pagal Bendrąjį duomenų apsaugos reglamentą. Duomenų apsaugos pareigūnas privalo užtikrinti slaptumą arba konfidencialumą, susijusį su jo užduočių vykdymu, laikydamasis Europos Sąjungos ar Lietuvos Respublikos teisės.

Pagrindinės Raseinių lopšelio-darželio „Saulutė“ duomenų apsaugos pareigūno užduotys:

  1. Informuoti duomenų valdytoją ir duomenis tvarkančius darbuotojus apie jų prievoles pagal BDAR ir kitus Europos Sąjungos arba valstybės narės duomenų apsaugos nuostatas ir konsultuoti juos šiais klausimais.
  2. Stebėti, kaip laikomasi BDAR, kitų Europos Sąjungos arba nacionalinių duomenų apsaugos nuostatų ir duomenų valdytojo politikos asmens duomenų apsaugos srityje, įskaitant pareigų pavedimą, duomenų tvarkymo operacijose dalyvaujančių darbuotojų informuotumo didinimą bei mokymą ir susijusius auditus.
  3. Paprašius konsultuoti dėl poveikio duomenų apsaugai vertinimo ir stebėti jo atlikimą pagal BDAR 35 straipsnį.
  4. Bendradarbiauti su priežiūros institucija, t. y. Valstybine duomenų apsaugos inspekcija.
  5. Atlikti kontaktinio asmens funkcijas priežiūros institucijai kreipiantis su duomenų tvarkymu susijusiais klausimais, įskaitant BDAR 36 straipsnyje nurodytas išankstines konsultacijas, ir prireikus konsultuoti visais kitais klausimais.

 ES Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas

Žmogaus teisės asmens duomenų apsaugos srityje, kai asmens duomenys naudojami profesiniais tikslais 

Duomenų tvarkymo veiklos įrašų tvarkymo aprašas

Raseinių lopšelio-darželio „Saulutė“ darbuotojų asmens duomenų tvarkymo taisyklės

Darbuotojų asmens duomenų tvarkymo taisyklių 1 priedas

Darbuotojų asmens duomenų tvarkymo taisyklių 2 priedas

Įsakymas dėl Raseinių lopšelio-darželio „Saulutė” bendrųjų asmens duomenų apsaugos taisyklių, patvirtintų Raseinių lopšelio-darželio „Saulutė” direktoriaus 2019 m. birželio 11 d. įsakymu nr. v-73, papildymo

Raseinių lopšelio-darželio „Saulutė“ privatumo politikos ir slapukų naudojimo taisyklės

Raseinių lopšelio-darželio „Saulutė“ vaizdo duomenų tvarkymo taisyklės

Vaizdo duomenų tvarkymo taisyklių 1 priedas

Vaizdo duomenų tvarkymo taisyklių 2 priedas

Vaizdo duomenų tvarkymo taisyklių 3 priedas

Raseinių lopšelio-darželio „Saulutė“ informacinių ir komunikacinių technologijų naudojimo bei darbuotojų stebėsenos ir kontrolės darbo vietoje tvarka

Reagavimo į asmens duomenų saugumo pažeidimus procedūros aprašas

Reagavimo į asmens duomenų saugumo pažeidimus procedūros aprašo 1 priedas

Reagavimo į asmens duomenų saugumo pažeidimus procedūros aprašo 2 priedas

Reagavimo į asmens duomenų saugumo pažeidimus procedūros aprašo 3 priedas

Reagavimo į asmens duomenų saugumo pažeidimus procedūros aprašo 4 priedas

 

2021-09-23

SEU ugdymas

2025 m. kovo 10 d. – Tarptautinė socialinio emocinio ugdymo diena. Tą dieną vyko 3 dalių visos
dienos edukacija darželyje, kurią vedė edukatorė Ilona Bakšė.
Ryto edukacijoje vaikai susipažino su edukatorės sukurtomis edukacinėmis priemonėmis, žaidė
įvairius žaidimus ir pan. Toliau vyko darželio pedagogams dienos seminaras: EFT arba ,,Emocijų
paleidimo metodas tuksenant“. Šio seminaro tikslas parodyti kaip greitai ir lengvai galima paleisti
emocijų sankaupas bei kaip specialių žaidimų pagalba padėti vaikams pažinti ir valdyti emocijas.
EFT metodas arba tuksenimo technika paremta pasaulyje pripažinta 9 taškų sistema. Jie išsidėstę
ant žmogaus kūno. Žinant taškų vietas ir juos liečiant arba tuksenant tam tikra seka nurimstame,
paleidžiame emocijas, susigrąžiname vidinę ramybę. Ši praktika pasaulyje dar vadinama
TAPINGU. Ją gali naudoti visi nuo mažo iki suaugusio. Kad vaikams ši praktika būtų patraukli,
jiems sukurtas specialus personažas Tapatulis ir parašyti jo nuotykiai.
Dienos pabaigoje vyko vakaro paskaita šeimoms. Tėveliai supažindinami su miego baimės
priežastimis ir 10 būdų, kaip padėti vaikui užmigti. Taip pat sužino ypatingą ,,Užsakomų sapnų
idėją“. Tai nauja istorija vaikams apie sapnų berniuką Deną, kuris gyvena debesų namelyje ir piešia
sapnus. Ši istorija žadina vaikų vaizduotę, nukreipia mintis į šiltus, pozityvius, kūrybinius procesus,
padeda pamilti miegą, skatina imti pieštuką ir patiems pradėti piešti sapnus. Taip pat paskaitos metu
parodoma kaip patiems pasidaryti Žiovuliuko pagalvę namuose.

Direktorė Indrė Matevičienė

  • Click to enlarge image 1742376950801.jpg
  • Click to enlarge image 1742376950831.jpg
  • Click to enlarge image 1742376950853.jpg
  • Click to enlarge image 1742376950872.jpg
  •  

 

 Spalio 10 diena – Pasaulinė psichikos sveikatos diena

psichikos sveikatos dienai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Idėjos veikloms su vaikais vasarą, skirtos socialinio emocinio intelekto ugdymui

SEU vasara page 0001

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2024 m. kovo 10-ąją minima Tarptautinė SEU diena.

Tarptautinė SEU diena skirta vienyti viso pasaulio žmones, kurie neabejingi socialiniam ir emociniam ugdymui.

Lopšelio-darželio vaikų tarybos nariai diskutavo apie SEU gerovę lopšelyje-darželyje. Iliustravo lopšelio-darželio erdves, kuriose jie geriausiai jaučiasi. Samprotavo, kad darželyje svarbu vadovui matyti "ar niekas iš vaikų nesipyksta", "ar nemuša vienas kito", "ar mokytojai gražiai elgiasi".

1709890882900

Paminėta Tarptautinė komplimentų diena

Sausio 24 d. lopšelio-darželio pedagogai minėjo Tarptautinę komplimentų dieną. 1998 m. amerikietės Debby Hoffman ir Kathy Chamberlin nusprendė priminti žmonėms, kad sakant nuoširdžius komplimentus stiprėja tarpusavio santykiai ir lengvai užsimezga nauji ryšiai. Taip prieš daugiau nei dešimtmetį, sausio 24 d., gimė Tarptautinė komplimentų diena.  Lopšelio-darželio pedagogai buvo pakviesti sukurti komplimentą įstaigoje vykstančiam ugdymo procesui.

zyro image 1

 

 

 

 

 

 

 

 

Direktorė Indrė Matevičienė

 

Adaptacijos laikotarpis darželyje - kaip padėti sau ir vaikui?

Atmintinė tėvams vaikų adaptacijos laikotarpiu

1679402758488

 2023 m. kovo 10 d. - tarptautinė socialinio emocinio ugdymo diena

Raseinių lopšelis-darželis "Saulutė" minėjo tarptautinę socialinio emocinio ugdymo dieną kurdami tris raides - SEU. S raidę kūrybiškai papuošė darželio vaikai. E raidę užpildėme kartu su darželio vaikų taryba. Kalbėjome, diskutavome apie emocijas, jų raiškąą ir jų svarbą vaiko gyvenime. Vaikai išsakė, kad labai svrabu su kitais grupės draugais tartis, dalintis, padėti vienas kitam ir pan. U raidė užpildyta darželio darbuotojų mintimis apie tai, kuo ypatingas mūsų darželis. Dėkojame darželio tarybos pirmininkei Linai Matulevičienei už aktyvų įsitraukimą į šios idėjos įgyvendinimą.

 Darželio vaikų taryba atrado, kad sukeitus raides vietomis, gaunasi žodis ESU. 

 

  Direktorė Indrė Matevičienė

 

 

1654152086689Socialinio-emocinio ugdymo programa Kimochi – puikus būdas mokyti vaikus apie jausmus: mokyti  juos įvardinti, paaiškinti tai, ką jaučia. Japonų kalboje „kimochi“ reiškia „jausmas“. Kimochis filosofija teigia, kad kiekvienas vaikas gali išmokti būti pagarbus, atsakingas, atsparus, atjaučiantis, malonus ir drąsus. Tai paprasta ir efektyvi ugdymo programa, kurioje linksmos, įtraukiančios veiklos, padeda vaikams įgyti pasitikėjimo savimi, suprasti savo jausmus ir  išmokti spręsti socialines-emocines situacijas.

Plačiau

2020-11-16

Patyriminis ugdymas

Paprastieji mechanizmai – inovatyviai

mechanizmai Reda 4Kasdienė aplinka, kuria natūraliai domisi vaikas, šiandien yra ir natūrali (gamtinė), ir žmogaus sukurta („matantys“, „girdintys“, „kalbantys“ daiktai, pvz., žaislas, pakartojantis vaiko pasakytus žodžius). Naudojant šiuolaikines ugdymo priemones - eksperimentų rinkinių komplektus,  vaikai lengviau perpranta technologinius, inžinerinius, matematinius, gamtamokslinius dalykus. 5-6 metų vaikų grupėse ,,Pabiručiai“ (mokytojos Laima Vaičienė, Ligita Žukauskaitė), ,,Pelėdžiukai“ (mokytojos Lina Laucevičė, Loneda Cirtautaitė), ,,Voveriukai“ (mokytoja Vanda Bakutienė), ,,Žiogeliai“ (mokytoja Reda Jocienė) buvo vykdomos veiklos vaikų technologiniams gebėjimams ugdyti. Plėtojama praktika, kai ugdymasis iš vidaus aplinkos persikelia į ugdymo įstaigos lauko aplinką, taip vaiko pažinimą plečiant kuo įvairesniais patirtiniais būdais. Mokytojų sukurti, gerai apgalvoti ugdymo(si) kontekstai, apmąstytos situacijos, įtraukė ugdytinius į veiklas, pažadinančias jų tyrinėjimus, kūrybinius bandymus.

5-6 metų vaikų metodinio būrelio pirmininkė, mokytoja metodininkė Reda Jocienė

 

 

  • Click to enlarge image mechanizmai_Laima_1.jpg
  • Click to enlarge image mechanizmai_Laima_2.jpg
  • Click to enlarge image mechanizmai_Laima_3.jpg
  • Click to enlarge image mechanizmai_Laima_4.jpg
  • Click to enlarge image mechanizmai_Laima_5.jpg
  • Click to enlarge image mechanizmai_Ligita.jpg
  • Click to enlarge image mechanizmai_Ligita_1.jpg
  • Click to enlarge image mechanizmai_Ligita_4.jpg
  • Click to enlarge image mechanizmai_Ligita_5.jpg
  • Click to enlarge image mechanizmai_Ligita_6.jpg
  • Click to enlarge image mechanizmai_Lina_1.jpg
  • Click to enlarge image mechanizmai_Lina_2.jpg
  • Click to enlarge image mechanizmai_Lina_3.jpg
  • Click to enlarge image mechanizmai_Lina_4.jpg
  • Click to enlarge image mechanizmai_Lina_5.jpg
  • Click to enlarge image mechanizmai_Loneda_1.jpg
  • Click to enlarge image mechanizmai_Loneda_6.jpg
  • Click to enlarge image mechanizmai_Loneda_7.jpg
  • Click to enlarge image mechanizmai_Loneda_8.jpg
  • Click to enlarge image mechanizmai_Loneda_9.jpg
  • Click to enlarge image mechanizmai_Reda_1.jpg
  • Click to enlarge image mechanizmai_Reda_4.jpg
  • Click to enlarge image mechanizmai_Reda_5.jpg
  • Click to enlarge image mechanizmai_Reda_8.jpg
  • Click to enlarge image mechanizmai_Reda_9.jpg
  • Click to enlarge image mechanizmai_Vanda_1.jpg
  • Click to enlarge image mechanizmai_Vanda_3.jpg
  • Click to enlarge image mechanizmai_Vanda_6.jpg
  • Click to enlarge image mechanizmai_Vanda_7.jpg
  • Click to enlarge image mechanizmai_Vanda_9.jpg
  •  

AUGDAMAS ATSAKINGAI AUGINU

        STEAM projektas - „Raseiniams 770“

Vienas svarbiausių šių metų įvykių – Raseinių miesto 770-asis gimtadienis. Norėdami įprasminti šią gražią sukaktį, Raseinių lopšelio-darželio „Saulutė“ ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikai, gegužės 2-29 dienomis dalyvavo kūrybiniame projekte „Raseiniams 770“. Projekto tikslas – supažindinti vaikus su Raseinių krašto vietovės objektais, jų istorija ir taikant STEAM (Science - Gamtos mokslai, Technologt - Technologijos, Engineering - Inžinerija, Arts - Menai ir Kūryba, Math - Matematika) metodus sukurti knygą „Mano gimtasis kraštas“.

Gamtamokslinio ugdymo etapo metu vaikai susipažino su gimtojo miesto žymiausiomis vietovėmis bei objektais. Technologijų pažinimo etapo metu ieškojo informacijos internete, mokėsi koduoti informaciją QR kodu, ieškojo atkodavimo galimybių. Inžinerinio mąstymo etapo metu kūrė, statė, konstravo objektus. Meno pasaulio etapo metu piešė, lipdė, aplikavo. Matematikos etapo metu matavo, lygino, grupavo, skaičiavo.

Meilė gimtajam kraštui prasideda nuo gimtojo miesto istorijos. Įvairių veiklų bei išvykų metu ugdytiniai atrado (aplankė) Raseinių miesto žymiausias vietoves, objektus: muziejų, biblioteką, Maironio, Rasupio, autobusų parką, miesto centrinėje aikštėje esantį nepriklausomybės paminklą „Žemaitį“, Magdės šulinį, policijos bei ligoninės pastatus. IKT, enciklopedijų, tėvelių bei pedagogų pagalba susipažino su jų istorija. Taikant įvairius patyriminius - kūrybinius metodus, skaitmenines technologijas bei meninės raiškos formas buvo inicijuojama vaikų kūrybinė laisvė. Pasirinkdami skirtingas technikas bei priemones ugdytiniai kūrė, statė, konstravo, tyrinėjo, modeliavo žymius Raseinių miesto objektus. Kokybiškas, patrauklus patirtinis ugdymas(is), kuriame mažiau kasdienės rutinos, o daugiau įdomių, kūrybiškumą skatinančių veiklų - sėkmingiausias metodas vaiko pažangai.

Projekto metu džiaugėmės tėvų požiūriu į vaiko pažintinės kompetencijos ugdymą bei bendradarbiavimu su pedagogais, siekiant visapusiškos vaiko ugdymo (si) gerovės. Tėvai organizavo savo atžaloms įvairias pažintines išvykas, jas užfiksavo ir dalinosi su pedagogais. Ne ką mažiau svarbus šiame projekte ir socialinių partnerių bendradarbiavimas (įtrauktis). VšĮ įmonės „Atrask Raseinius“ direktorius Arnas Zmitra, lopšelio-darželio pedagogėms šmaikščiai pristatė edukacinį pranešimą apie žymią Raseinių Magdę, jos nuotykius ir legendomis apipintus nutikimus.

Pasibaigus projektui pedagogai susirinko apibendrinamajai refleksijai, kurios metu pristatė vaikų kurtą knygą „Mano gimtasis kraštas“, dalinosi sėkmėmis, problemomis bei iššūkiais. Raseinių Marcelijaus Martinaičio viešojoje bibliotekoje bus surengta vaikų sukurtų knygų paroda.

Raseinių lopšelio-darželio „Saulutė“ direktoriaus pavaduotoja ugdymui Renata Norkienė

Projektas „Lietuva mažytė, o kodėl man didi?“

 Lietuvos istorijoje yra daug gražių ir įsimintinų datų, iš jų – Vasario 16-oji,  Lietuvos valstybės atkūrimo diena ir Kovo 11-oji – Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo diena.

received 1216294005691104       Į projektą „Lietuva mažytė, o kodėl man didi?“ noriai įsijungė grupių „Boružėlės“ „Kregždutės“  priešmokyklinukai.

       Kelias savaites trukusio projekto metu, stiprinome ugdytinių tautinio tapatumo ir bendrumo jausmą. Atlikdami numatytas ir spontaniškai kilusias, vaikų pasiūlytas veiklas, ugdytiniai atskleidė savo ir draugų kūrybines galias, patyrė pažinimo ir atradimo džiaugsmą, ugdėsi gebėjimą bendrauti ir bendradarbiauti.

Plačiau

2020-03-27

Ugdymo proceso organizavimo nuotoliniu būdu tvarkos aprašas

PATVIRTINTA

Raseinių lopšelio-darželio „Saulutė“

direktoriaus 2020 m. gruodžio 4 d.

įsakymu Nr. V-113

UGDYMO PROCESO ORGANIZAVIMO NUOTOLINIU BŪDU RASEINIŲ LOPŠELYJE-DARŽELYJE ,,SAULUTĖ“ TVARKOS APRAŠAS

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Raseinių lopšelio-darželio ,,Saulutė“ (toliau-lopšelis-darželis) ugdymo proceso organizavimo nuotoliniu būdu tvarkos aprašas (toliau – aprašas) yra skirtas ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programų pedagogams vykdyti ugdymo procesą nuotoliniu būdu, iki bus atnaujintas įprastas ugdymo procesas.

2. Esant koronaviruso grėsmei, nuotoliniu būdu lopšelis-darželis ugdo vaikus nepriklausomai nuo to, ar šis būdas yra įteisintas lopšelio-darželio nuostatuose, ar ne. Laikinai organizuojant ugdymą nuotoliniu būdu, ugdymo sutartys nekeičiamos.

3. Pagal ugdymosi laiką nuotolinis mokymasis skirstomas į tris rūšis. Nuotolinis mokymasis, kuris vyksta fiksuotu laiku ir kartais tam tikroje vietoje, pavyzdžiui, naudojant vaizdo ar garso konferencijų būdą, vadinamas sinchroniniu. Asinchroninis nuotolinis mokymasis vyksta bet kur ir bet kuriuo metu, bendraujama naudojantis informacinėmis ir komunikacinėmis technologijomis ar paprastu paštu. Mišriajame nuotoliniame mokyme yra sinchroninio ir asinchroninio mokymosi elementų.

 

II SKYRIUS

 UGDYMO PROCESO NUOTOLINIU BŪDU ORGANIZAVIMAS

4. Lopšelis-darželis taiko mišrų nuotolinį mokymą. Lopšelis-darželis, atsižvelgdamas į ugdytinių amžių, skaitmeninio ugdymo turinio pasiekiamumą, bendravimą bei bendradarbiavimą ugdymo proceso metu bendrauja ir naudoja vaikų tėvų elektroninius ir socialinius kontaktus, kurių pagalba pateikiamos užduotys vaikams bei vykdoma komunikacija su pedagogais. Pedagogai informuoja tėvus apie nuotolinio ugdymo organizavimą elektroniniame dienyne „Mūsų darželis“, lopšelio-darželio svetainėje, socialinių tinklų Facebook ir kt platformose  IKT priemonėmis.

5. Ugdymosi užduotys skiriamos ugdytiniams e. dienyno „Mūsų darželis“, Facebook ir kitomis IKT priemonėmis. Užduočių paketas parengiamas visai savaitei arba/ ir vienai dienai su metodiniais paaiškinimais tėvams.

              5.1. Ugdymo proceso organizavimas nuotoliniu būdu: Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogai susitaria tarpusavyje dėl savaitės temos, pasirenka ugdomąją medžiagą ir užduotis;

Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogai parengia ugdymo veiklų planą savaitei; ugdymo  plane numatytos užduotys  siunčiamos ugdytinių tėvams pagal susitarimą  kiekvieną dieną arba savaitei, vaikai savarankiškai arba su suaugusiųjų pagalba atlieka užduotis ir gautą rezultatą atsiunčia grupės su pedagogui sutartu laiku ir būdu.

6. Pedagogai su vaikų tėvais susitaria:

6.1. dėl nuotolinės ugdymosi aplinkos pasirinkimo;

6.2. dėl grįžtamojo ryšio suteikimo;

6.3. individualiai suderina su tėvais virtualaus bendravimo laiką.

7. Pedagogai, dirbdami nuotoliniu būdu ir IKT ryšio priemonėmis tarpusavyje bendradarbiaudami:

7.1. sukuria (ar naudojasi jau esančiomis) uždaras „Facebook“ grupes, kuriose talpinama ugdymosi medžiaga ugdytiniams arba naudojasi e. dienynu „Mūsų darželis“ ir pakviečia grupės tėvus prisijungti;

7.2. pedagogai ugdymo procesą planuoja, vaikų pasiekimus fiksuoja e. dienyno „Mūsų darželis“ priemonėmis;

7.3. ugdytiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, individualias ugdymo užduotis pateikia logopedas, specialusis pedagogas ir psichologas el. dienyne „Mūsų darželis“. Dėl užduočių pateikimo ir grįžtamojo ryšio su ugdytinių tėvais susitariama individualiai;

7.4. su tėvais bendraujama ir bendradarbiauja per el. dienyną „Mūsų darželis“, el. paštu, telefonu, mesenger, facebook;

7.5. meninio ugdymo mokytojas, kūno kultūros pedagogas ir socialinis pedagogas nuotolinio ugdymo  užduotis savaitei siunčia grupių pedagogams, naudodamasis e. dienynu „Mūsų darželis“,  facebook gr. ar kt. priemonėmis.

8. Šis aprašas skelbiamas lopšelio-darželio interneto svetainėje https://www.saulutesdarzelis.lt/.

III SKYRIUS

 NUOTOLINIO UGDYMO VYKDYMAS

 

9. Pedagogai ir vaikų tėvai gali prisijungti prie nuotolinių ugdymosi aplinkų iš namų.

10. Ugdymo medžiaga gali būti ir popierinė (pvz., vaikų turimi pratybų sąsiuviniai, knygelės), tačiau užduotys turi būti pateiktos skaitmeninėse aplinkose su nuorodomis.

11. Pedagogai gali įrašyti vaizdo veiklas ir patalpinti uždaroje „Facebook“ grupėje, veiklos trukmė nereglamentuojama.

12. Pedagogai talpina nuorodas į kitus edukacinius tinklalapius uždaroje „Facebook“ grupėje.  

13. Pedagogai įpareigojami sekti Švietimo ir sporto ministerijos interneto svetainėje teikiamą informaciją dėl darbo organizavimo, mokinių mokymo nuotoliniu būdu ir Nacionalinės švietimo agentūros teikiamą informaciją jos interneto svetainėje dėl Mokytojo TV transliacijos mokytojams.

 

IV SKYRIUS

 REKOMENDUOJAMI NAUDOTI SKAITMENINIAI IŠTEKLIAI IR KITA PAGALBA

 

14. Ugdymo programoms įgyvendinti, lopšelis-darželis naudoja esamu visoms mokykloms laisvai prieinamu nacionaliniu skaitmeniniu ugdymo turiniu:

14.1. Emokykla (http://lom.emokykla.lt/public/)  – skaitmeninių priemonių paieška;

14.2. Ugdymo sodas (https://sodas.ugdome.lt/mokymo-priemones) – mokymosi medžiagos (lietuvių kalbos ir literatūros, matematikos, gamtos, socialinių  ir kitų mokslų) saugykla, kurioje mokymosi medžiaga prieinama visiems mokiniams, mokytojams ir tėvams;

14.3 projekto „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“ medžiaga (http://www.vedlys.smm.lt/);

15. Nuorodos į kitą metodinę medžiaga nuotoliniam mokymui pateikiama Nacionalinės švietimo agentūros interneto svetainėje (https://www.nsa.smm.lt/nuotolinis).

16. Naudotis laikinai laisvai prieinamu įvairių įmonių siūlomu skaitmeniniu turiniu.

17.  Lopšelis-darželis gali:

17.1. susisiekti su kitomis Lietuvos mokyklomis ir aptarti galimybes bendradarbiavimo pagrindu dalytis skaitmeniniu ugdymo turiniu, gerąja patirtimi. Lietuvoje yra mokyklų, kurios jau daug metų sėkmingai mokinius moko nuotoliniu būdu. Jų sąrašą galima rasti adresu: https://www.smm.lt/web/lt/smm-svietimas/informacija-atvykstantiems-is-usienio-isvykstantiems-i-uzsieni/isvykstantiems-gyventi-ir0mokytis-i-uzsieni.

17.2.  Kreiptis į kitas Lietuvos švietimo, mokslo ir studijų institucijas pasidalinti patirtimi ir pasirengti elementarius nuotolinio mokymosi aplinkų naudotojų vadovus, vaizdo paskaitų kambarių naudotojų vadovus ir pan.

18. Naudotis atviraisiais ištekliais  kitomis kalbomis, pvz., anglų kalba KhanAcademy (https://www.khanacademy.org/),„European Schoolnet“ (EUN) mokymosi ištekliais, leidžiančiais mokykloms rasti ugdymo turinį iš daugelio skirtingų šalių ir teikėjų (http://lreforschools.eun.org/web/guest,https://www.schooleducationgateway.eu/en/pub/ index.htm ir kt.)

_____________________________

_____________________________ 

PROJEKTAS „PASIILGAU JŪSŲ, VAIKAI!“

20200415 200354Raseinių lopšelio-darželio direktorė Indrė Matevičienė nuo 2020 m. balandžio 6 d. įgyvendina projektą „Pasiilgau Jūsų, vaikai!" Pirmoji veikla, susijusi su spalvų atpažinimu. Vaikai kartu su tėveliais stebėjo aplinką ir ieškojo mėlynos spalvos. Dėkoju tėveliams už įsitraukimą į veiklą, už nuoširdų ugdomąjį darbą su vaikais.
 
Lopšelio-darželio direktorė Indrė Matevičienė
  • Click to enlarge image 20200414_131810_1.jpg
  • Click to enlarge image 20200414_191756.jpg
  • Click to enlarge image 20200415_135620.jpg
  • Click to enlarge image 20200415_184534.jpg
  • Click to enlarge image 20200415_200101.jpg
  • Click to enlarge image 20200415_200354.jpg
  • Click to enlarge image 20200415_223305.jpg
  • Click to enlarge image 20200416_141632.jpg
  • Click to enlarge image 92285449_650179065776682_4033452286444306432_n.jpg
  • Click to enlarge image 92871919_221708962384865_3590567911854440448_n.jpg
  • Click to enlarge image IMG_0912.jpg
  • Click to enlarge image IMG_20200414_130454.jpg
  • Click to enlarge image IMG_20200414_130504.jpg
  • Click to enlarge image IMG_20200414_130507.jpg
  • Click to enlarge image IMG_20200414_153201.jpg
  • Click to enlarge image IMG_20200416_190914.jpg
  • Click to enlarge image IMG_20200420_132734.jpg
  • Click to enlarge image P_20200418_165344.jpg
  • Click to enlarge image image1.jpeg
  •  
 
 
 
 

Antroji veikla, susijusi su pasakomis. Vaikai kartu su tėveliais klausėsi pasakos ir diskutavo, bendravo kas vaikus daro laimingus.

Vaikai būna laimingi:

-kai būna su vaikais, žaidžia su broliais, sesėmis;

-kai būna su seneliais ir kai tėtis, mama šalia;

-kai tėveliai nuperka visokių daiktų ir skanėstų, drabužėlių;

-kai eina į kavinę;

-kai maudosi baseine;

-kai būna su seneliais;

-kai susitinka su draugais;

-kai prižiūri savo rankutėmis sodintus augalus;

-kai tėvai leidžia žiūrėti filmukus;

-kai tėveliai vaikams „duoda bučkį“ ir jie patys gali tėvelius pabučiuoti;

-kai gyvūnai prisiglaudžia, kuomet žaidžia su gyvūnais;

-kai visur važiuoja;

-kai eina į lauką, žaidžia lauke, šokinėja ant batuto;

-kai piešia;

-kai tėtis grįžta namo;

-kai eina į darželį;

-kai Kalėdų senelis atneša dovanų;

-kai tėtis nusiveda į garažą ir leidžia žaisti su varžtukais;

-kai ateina svečių;

-kai švenčia gimtadienį.

  • Click to enlarge image 20200404_130847.jpg
  • Click to enlarge image Adas.jpg
  • Click to enlarge image IMG_20200327_102911_1.jpg
  • Click to enlarge image IMG_20200330_115713.jpg
  • Click to enlarge image IMG_20200420_093627.jpg
  • Click to enlarge image IMG_20200420_122428.jpg
  • Click to enlarge image IMG_20200420_132734.jpg
  • Click to enlarge image IMG_20200420_144302.jpg
  • Click to enlarge image image0.jpeg
  • Click to enlarge image received_555240968702006.jpeg
  • Click to enlarge image received_671738616719286.jpeg
  • Click to enlarge image received_788427011685409_1.jpeg
  •  

 

 Trečioji veikla, susijusi su pasakomis. Vaikai kartu su tėveliais klausėsi pasakos ir diskutavo, bendravo kas vaikus daro laimingus, vaikai piešė savo laimingus veidus.

  • Click to enlarge image 20200428_113340_resized.jpg
  • Click to enlarge image IMG_20200428_150605.jpg
  • Click to enlarge image IMG_20200428_214621.jpg
  •  

 Ketvirtoji veikla, susijusi su patyriminiu ugdymu, pasirenkant patyriminio ugdymo objektą - skysčius. Vaikai kartu su tėveliais klausėsi dainelės ir atliko eksperimentą.

  • Click to enlarge image IMG_20200504_204927_1.jpg
  • Click to enlarge image IMG_20200505_093437.jpg
  • Click to enlarge image IMG_4520.jpg
  • Click to enlarge image IMG_4521.jpg
  • Click to enlarge image received_171237444206827.jpeg
  • Click to enlarge image received_518960272316665.jpeg
  • Click to enlarge image received_555603001992989.jpeg
  • Click to enlarge image received_747662559102536.jpeg
  •  

Tęsiama iniciatyva "Pasiilgau Jūsų, vaikai!". Penktoji veikla, susijusi su emocijų atpažinimu, su patyrimine socialinio emocinio ugdymo veikla.
Naudojant skaitmeninę mokymo aplinką PADLET sukurtos užduotys.
Nuoroda 
https://padlet.com/larenasorama/mcbna7b38gi9beq9 
2024-09-06

Konkursas Raseinių lopšelio-darželio „Saulutė“ logopedo pareigoms užimti

Konkursas vykdomas pagal Mokytojų priėmimo ir atleidimo iš darbo tvarkos aprašo, patvirtinto LR švietimo ir mokslo ministro 2011 m. rugsėjo 15 d. įsakymu Nr. V-1680, naują redakciją.

Darbo pobūdis.

Logopedas yra specialistas, kuris atlieka funkcijas, susijusias su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais vaikais, ugdomais pagal ikimokyklinio ir / ar  priešmokyklinio ugdymo programas, kuriems reikalinga logopedo pagalba.

Kvalifikaciniai reikalavimai pretendentams:

  • Ne žemesnis kaip aukštasis išsilavinimas. Turi būti įgijęs logopedo ar defektologo logopedo, ar oligofrenopedagogo kvalifikaciją, įgijęs specialiosios pedagogikos kvalifikacinį laipsnį, baigęs specialiosios pedagogikos (logopedijos) studijų programą (specializaciją)
  • Gebėjimas naudotis informacinėmis technologijomis.
  • Gebėjimas bendrauti, bendradarbiauti ir dirbti komandoje.

Darbo krūvis: 1,0 etato, 36 val. per savaitę. Iš jų 22 valandos skiriamos tiesioginiam darbui su vaikais, 14 valandų – netiesioginiam darbui su vaikais.

Privalumai:

  • Logopedo darbo patirtis.
  • ECDL pažymėjimas.

Pretendentas privalo pateikti:

  • Prašymą leisti dalyvauti atrankoje.
  • Asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją.
  • Išsilavinimą patvirtinantį dokumentą ir jo kopiją.
  • Gyvenimo aprašymą (CV).
  • Kiti kvalifikaciją ir patirtį patvirtinantys dokumentai.

Atrankos būdas: pokalbis

Darbo sutarties rūšis: neterminuota

Dokumentai priimami Raseinių lopšelyje-darželyje „Saulutė“ nuo 8.00 iki 16.00 val. (pietų pertrauka 12.00-13.00), adresu Vaižganto g.18, Raseiniai, arba elektroniniu paštu: Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.

Dokumentai priimami 14 kalendorinių dienų nuo konkurso paskelbimo, įskaitant konkurso paskelbimo dieną. Informacija apie konkursą paskelbta 2024 m. rugsėjo 6 d. Skelbiama Švietimo valdymo informacinėje sistemoje, mokyklos interneto svetainėje bei Užimtumo tarnybos interneto svetainėje.

Dokumentų priėmimo pabaiga – 2024 m. rugsėjo 19 d.

Išsamią informaciją apie skelbiamą atranką teikia Raseinių lopšelio-darželio „Saulutė“ direktorė Indrė Matevičienė, tel: +370 428 51678.

Reikalavimus atitinkančius kandidatus informuosime ir pakviesime pokalbiui telefonu ir/ar elektroniniu paštu. Pokalbio metu turėti asmens tapatybę, išsilavinimą, kvalifikaciją patvirtinančius dokumentus.

  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74

Programos

besimokančių darželių tinklo narys


sveikamokykla


sveikamokykla


sveikamokykla


sveikamokykla

 

Naudingos nuorodos

raseiniu spt



raseiniu spt


mazuju zaidynes logo

Savivaldybės biudžetinė įstaiga. Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 190082578.
Pirmoji buveinė: Vaižganto g. 18, LT-60129 Raseiniai, antroji buveinė: Dariaus ir Girėno g. 13, LT-60148 Raseiniai
Tel.: +370 428 51678, +37066465973, el. paštas: info@raseiniusaulute.lt
Sprendimas: LANMETA
  • eTwinning
  • Kūryba pagal Reggio Emily
  • Sveikata
  • Specialistų informacija
  • Naujienos
  • Apie mus
    • Istorija
    • Vizija, misija
    • Nominacija "Už iniciatyvą"
    • Iniciatyva "Mokytojas po pamokų"
    • Gero darželio koncepcija
    • Mūsų leidiniai
    • Įtraukusis ugdymas
  • Struktūra ir kontaktai
    • Valdymo struktūra
    • Įstaigos vadovai
    • Pedagogai
    • Lopšelio-darželio taryba
    • Lopšelio-darželio vaikų taryba
    • Komisijos ir darbo grupės
    • Kontaktai
  • Teisinė informacija
    • Dokumentai
    • Teisės aktai
    • Tvarkos
    • Asmens duomenų apsauga
    • Pranešėjų apsauga
    • Civilinė sauga
    • Vidaus kontrolė
  • Veiklos sritys
    • Nuotolinis ugdymas
    • Ikimokyklinis ugdymas
    • Priešmokyklinis ugdymas
    • Patyriminis ugdymas
    • SEU ugdymas
    • Programos ir projektai
    • Įgyvendintų veiklų refleksija
  • Korupcijos prevencija
  • Administracinė informacija
    • Nuostatai
    • Planavimo dokumentai
    • Darbo užmokestis
    • Paskatinimai ir apdovanojimai
    • Viešieji pirkimai
    • Biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai
    • Finansinių ataskaitų rinkiniai
    • Vadovo ataskaitos
    • Tarnybiniai automobiliai
    • Laisvos vietos grupėse
    • Laisvos darbo vietos
    • 2 procentai
  • Paslaugos
    • Specialistai
    • Specialusis ugdymas
    • Maitinimo organizavimas
Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie užtikrina tinkamą svetainės funkcionavimą ir informavimą. Skaityti plačiau
Sutinku