Raseinių lopšelio-darželio ,,Saulutė“ grupės ,,Žiogeliai“ bendruomenė dalyvavo ilgalaikiame, visus keturis metų laikus apimančiame, eTwinning projekte ,,Mokausi gamtoje“. Projekto tikslas - patyrimine veikla kaupti gamtos pažinimo patirtį, pastebėti gamtos pokyčius įvairiais metų laikais.
Žmonių siekiui persiorientuoti į natūralesnės ir sveikesnės gyvensenos stilių reikalingos žinios, kasdieniniai įgūdžiai ir motyvuoti paskatinimai, kuriuos mums, kaip kultūrinį paveldą paliko tautos šviesuoliai. Tarp jų ir gydytojos, žolininkės, etnografės Eugenijos Šimkūnaitės literatūrinis palikimas, kaip pasinaudoti gamtos dovanomis ir natūraliais sveikatinimosi būdais. Siekiant plėtoti ugdytinių gamtamokslinę kompetenciją, ekologinę savimonę ir sveikos gyvensenos pradmenis, nacionalinėje eTwinning platformoje buvo parengtas projektas „Vaikai žolynėlių pasaulyje“. Šis projektas buvo skirtas dr. Eugenijos Šimkūnaitės metams paminėti.
Siekiant šių tikslų, eTwinning platformoje buvo parengtas ir kartu su partneriais iš Raseinių lopšelio-darželio „Liepaitė“ ir Raseinių r. Viduklės darželio įgyvendintas projektas „Basakojai“.
Vis dažniau kalbama, jog pasaulyje daugėja vaikų, kurie jautriau reaguoja į aplinką, yra nervingesni, intensyviau išgyvena kritines, stresines situacijas, sunkiau jas įveikia. Lietuvos respublikos Seimas 2020 – uosius paskelbė Vaikų emocinės gerovės metais, taip siekdamas atkreipti visuomenės dėmesį į vaikų emocinės gerovės svarbą, gerinti vaikų psichikos sveikatą ir gerovę, o kartu kurti sveikesnę bei laimingesnę visuomenę.
Raseinių lopšelyje-darželyje ,,Saulutė“ socialinė pedagogė Asta Kavaliauskienė ir Raseinių rajono švietimo pagalbos tarnybos psichologė Rasa Baležentytė vasario-birželio mėnesiais kvietė ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikus įsitraukti į autorių parengtą projektą ,,Emocijų lėlės“ eTwinning platformoje.
Klausantis, kuriant pasaką formuojasi socialinės, kalbinės kompetencijos, lavinama vaizduotė, plečiamas žodynas, mokomasi nuosekliai dėstyti mintis, formuojasi savikontrolės įgūdžiai. Siekdamos tobulinti vaikų socialines, kalbines kompetencijas logopedė Milda Vežbavičienė ir socialinė pedagogė Asta Kavaliauskienė parengė ir įgyvendino nacionalinį eTwining projektą „Pasaka maiše“. Prie projekto prisijungė Alytaus lopšelio – darželio „Pasaka“, Rokiškio lopšelio – darželio „Varpelis", Alytaus lopšelio – darželio „Saulutė“ pedagogai.
Projekto tikslas: žinių apibendrinimas, ką mokėmės, sužinojome per mėnesį.
Projekto nauda: raidžių pažinimas ir jų dėliojimas skatina vaiko kalbos vystymąsi, loginį mąstymą, lavina estetinį suvokimą, žadina kūrybiškumą, skatina bendrystę.
RUGSĖJIS
SPALIS
LAPKRITIS
GRUODIS
SAUSIS
VASARIS
KOVAS
BALANDIS
Kaip ir kiekvienais metais taip ir 2023-iaisiais prisijungėme prie respublikinio projekto „Futboliukas“. Projekto tikslas – naudojant žaidimus ir pedagoginę „smagaus futbolo žaidimo koncepciją“ suteikti vertingos ir praturtinančios žaidimo patirties vaikams, taip pat populiarinti futbolą, sudominant jaunuosius žaidėjus ir ugdant įvairiausius jų talentus. Projektas tęsėsi nuo spalio iki gegužės mėnesio. Projekto metu kiekvieną mėnesį mus pasitiko nauji iššūkiai ir išbandymai. Futbolą pažinome ne tik žaisdami. Grupėse vaikai atliko daug užduočių knygelėse: spalvino, sprendė kryžiažodžius, atliko interaktyvias užduotis naudojant IKT. Visa tai suteikė vaikams daug malonių emocijų, puikaus laiko kartu.
Gegužės 17 d. švenčiant Vaikų dieną Raseinių lopšelio-darželio „Saulutė“ PU grupės „Bitutės“ ugdytiniai, Raseinių lopšelio-darželio „Liepaitė“ PU grupės „Boružėlės“ ugdytiniai bei Raseinių rajono Girkalnio pagrindinės mokyklos PU grupės „Meškučiai“ ugdytiniai dalyvavo renginyje „Pasaulinei orientavimosi sporto dienai“ paminėti, kuris vyko Raseinių miesto Maironio parke. Renginio metu vaikai susipažino su orientavimosi sportu, šiam sportui reikalingomis priemonėmis. Įveikdami trasą mokėsi suorientuoti žemėlapį bei sekti savo buvimo vietą pirštu. Kiekviename kontroliniame punkte vaikai turėjo rasti QR kodus, išmaniųjų įrenginių pagalba juos nuskaityti bei perskaityti užkoduotą informaciją. Taip pat visuose kontroliniuose punktuose vaikų laukė staigmena - paruoštos įvairios fizinio aktyvumo veiklos. Renginio pabaigoje kalbėjome su ugdytiniais apie orientavimosi sporto naudą sveikatai. Smagu buvo išgirsti vaikų nuomonę kas smagiausia šiame sporte, o kas sunkiausia. Už dalyvavimą sporto renginyje visi ugdytiniai buvo apdovanoti medaliais, padėkomis, taip pat fizinio ugdymo mokytojos sukurta knygele skirta vaikams „Susipažinkime su orientavimosi sportu“.
Renata Norkienė, fizinio ugdymo mokytoja