Raseinių lopšelio-darželio „Saulutė“ bendruomenė atsiliepė į kvietimą, laukiant atkurtos Lietuvos 100, dovanoti Lietuvai dovanas, puošti ją gerais darbais, didžiuotis savo šalimi, jos simboliais. Rugsėjo 1-ąją, pirmąją mokslo metų dieną, susirinkę lopšelio-darželio kieme pagerbėme svarbiausią Lietuvos simbolį- vėliavą. Vaikai sukūrė saulę, laikydami rankose Lietuvos vėliavos spalvos balionus.
Kaip ir kiekvienais metais ,,Pelėdžiukai“ Mokslo ir žinių dieną paminėjo šventine savaite. Džiugių emocijų, geros nuotaikos netrūko visą savaitę. Kiekvieną dieną vaikų laukė staigmenos, dovanėlės, įvairios smagios užduotys. Vaikai linksmai žaidė, pasakojo vieni kitiems atostogų įspūdžius, dainavo daineles apie pelėdą, ją piešė, ieškojo jos paliktų dovanų, o su mažais pelėdžiukais ,,apsigyvenusiais“ grupėje, net miegojo, lauke juos vėžino dviračiu.
- 2025 m. Kelionė po garsažodžių pasaulį. Priemonių katalogas
- Respublikinio ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų sakytinės kalbos lavinimo projekto „Pasaka be galo...“ skaitmeninių pasakų knyga
https://read.bookcreator.com/bufxYT3w87b1YkLtcl5BOheokBD2/4iSZ1ysDRLaIzfiNwxIgcA - 2025 m. leidinys „S. Kneipo metodikos galia ankstyvajame amžiuje“
- 2025 m. Tarptautinio projekto „Pasaka be galo...“ leidinys „O būna taip...“
- 2022 m. Metodinis leidinys „Judu, žaidžiu – sveikai gyvenu“
- 2021 m. SEU priemonių metodinis leidinys
- 2020 m. „Vaiko idėjų įgyvendinimas grupėje „Bitutės“
- 2019-2020 m. „ Grupės „Vabaliukai“ vaikų 2019-2020 m. kalendorius“
- 2019-2020 m. Kalendorius Raseinių lopšeliui-darželiui „Saulutė“ 50
- 2019 m. „Kuo svarbūs ir reikšmingi vaikui pirmieji metai lopšelyje-darželyje
- 2018 m. Projektas „Kuriu šviesoje“
- 2017-2018 m. „Kuo svarbūs ir reikšmingi vaikui pirmieji metai lopšelyje-darželyje“
- 2017 m. Kalendorius „Gamta ir aš“
- 2016 m. Kalendorius „Aš laimingas“
PATVIRTINTA
Raseinių lopšelio-darželio „Saulutė“
direktoriaus 2020 m. birželio 22 d.
įsakymu Nr. V-60
RASEINIŲ LOPŠELIO-DARŽELIO „SAULUTĖ“ GERO DARŽELIO KONCEPCIJA
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Raseinių lopšelio-darželio „Saulutė“ gero darželio koncepcija (toliau – Koncepcija) parengta, siekiant sudaryti prielaidas kelti Raseinių lopšelio-darželio „Saulutė“ (toliau – lopšelis-darželis) veiklos kokybės lygį, parodyti įstaigai veiklos kryptį bei gaires ir įgalinti ją veikti.
2. Koncepcijos paskirtis – būti universaliu šiuolaikinės švietimo įstaigos raidos orientyru, nurodančiu, kokie lopšelio-darželio bruožai laikomi vertingais, paskatinti lopšelio-darželio bendruomenės kūrybiškumą bei ilgalaikes lopšelio-darželio tobulinimo iniciatyvas. Ji skirta visoms interesų grupėms: pedagogams, tėvams, įstaigos administracijai, švietimo valdymo subjektams ir visuomenei.
II SKYRIUS
GERO DARŽELIO MODELIS
3. Geras darželis – pamatinėmis humanistinėmis vertybėmis ugdymą grindžianti, prasmės, atradimų ir asmens ugdymo(si) sėkmės siekianti įstaiga, kuri savo veikloje vadovaujasi lopšelio-darželio bendruomenės susitarimais ir atsakingumu.
4. Geros mokyklos modelyje išskirti pagrindiniai lopšelio-darželio veiklos dalyviai: vaikai, pedagogai, tėvai. Jų tarpusavio ryšiai pavaizduoti gero darželio modelio schemoje, kuri pateikiama Koncepcijos priede.
5. Koncepcijoje svarbiausiu sėkmingos lopšelio-darželio veiklos požymiu laikomas tinkamas tarpusavio ryšių palaikymas tarp dalyvių., t. y. geri (pageidaujami, priimtini) ugdymo(si) rezultatai (vaikai), įsitraukimo į veiklą aktyvumas (tėvai), geras (pageidaujamas, priimtinas) veiklos įsivertinimas (pedagogai) ir turtingos, įsimenančios, prasmingos, malonios gyvenimo lopšelyje-darželyje patirtys. Abu aspektai – rezultatai ir jų pasiekimo procesas – yra lygiaverčiai.
6. Vertinant mokyklos veiklą, siūloma laikytis Koncepcijoje išskirtų aspektų svarbos.
7. Geros mokyklos aspektai:
7.1. Pagrindiniai ir pageidaujami lopšelio-darželio veiklos rezultatai – vaikų asmenybės branda, individualias galimybes atitinkantys ugdymo(si) pasiekimai ir nuolatinė ugdymo(si) pažanga. Mokiniai suvokia save kaip asmenybes, džiaugiasi savo pasiekimais ir kantriai įveikia nesėkmes, neprarasdami tikėjimo, kad jiems pavyks. Jie priima naujus iššūkius kaip kelią į tobulėjimą, sveikai pasitiki savo jėgomis, tačiau adekvačiai ir kritiškai vertina realybę.
Lopšelyje-darželyje vienodas dėmesys skiriamas visų asmens kompetencijų, nustatytų ugdymo programose, ugdymui(si). Įgyjami pagrindiniai gebėjimai, leidžiantys tapti pilietiškais, humaniškas vertybes puoselėjančiais visuomenės nariais ir sėkmingai planuoti asmeninį ir profesinį gyvenimą. Vaikų pasiekimai vertinami, atsižvelgiant ne vien į apibrėžtus, programinius ugdymo tikslus, bet ir į individualias kiekvieno vaiko išgales bei ypatybes, siekiant nuolatinės asmeninės pažangos vaikui tinkamu būdu ir tempu.
7.2. Gyvenimas įstaigoje: saviraiškus dalyvavimas. Jį apibūdina šie bruožai: veiklos, įvykiai ir nuotykiai (projektai, akcijos, talkos, pramogos ir kiti renginiai); vaikų savijauta (būti priimtam, gerbiamam, saugiam, džiaugtis buvimu įstaigoje ir laikyti jį prasmingu); bendruomeniškumas (narystė, vienybė, dalijimasis, rūpinimasis kitais, pagalba, įsipareigojimai); savivalda (tarimasis, sprendimų inicijavimas, priėmimas ir įgyvendinimas, įstaigos gyvenimo kūrimas).
Įstaigos gyvenime daug įdomios veiklos, įvykių ir nuotykių, kurių iniciatoriumi bei lyderiu gali būti bet kuris lopšelio-darželio bendruomenės narys. Vyrauja darna, humaniški santykiai, tolerancija ir geranoriškumas. Skatinama vaikų saviraiška, aktyvus dalyvavimas įvairiuose projektuose ir teminiuose renginiuose, kurių metu lavinami vaikų mąstymo, kūrybiškumo, lyderystės ir kiti gebėjimai, elgesio, bendravimo, bendradarbiavimo įgūdžiai. Įstaigoje puoselėjamos pozityvios vertybės, skatinamas sveikas gyvenimo būdas. Vaikai jaučiasi psichologiškai saugūs, priimti, jų nuomonė ir idėjos yra išklausomos ir gerbiamos.
Įstaigos gyvenime ryškus bendruomeniškumas. Jaučiama organizacijos narių vienybė, talkinimas kitiems, įsipareigojimas draugams ir lopšelio-darželio bendruomenei. Tarpusavio santykiai grindžiami humaniškais geranoriškumo, pagarbos, pasitikėjimo, solidarumo, lygiateisiškumo principais. Stiprūs ryšiai tarp vaikų tėvų ir pedagogų, užtikrinantys ugdymo tikslų įgyvendinimą.
7.3. Ugdymasis: įdomus ir auginantis (stebinantis, provokuojantis, kuriantis iššūkius, pakankamai platus, gilus ir optimaliai sudėtingas); atviras ir patirtinis (pagrįstas abejone, tyrinėjimu, eksperimentavimu ir kūryba, teise klysti, rasti savo klaidas, jas taisyti); personalizuotas (suasmenintas) ir savivaldis (pagrįstas asmeniniais poreikiais ir klausimais, ugdymosi uždavinių, tempo, būdų, šaltinių ir partnerių pasirinkimu, savistaba ir įsivertinimu); interaktyvus (pagrįstas sąveikomis ir partnerystėmis, dialogiškas, bendruomeninis, tinklinis, peržengiantis įstaigos sienas (globalus)); kontekstualus, aktualus (ugdantis įvairias šiuolaikiniam gyvenimui būtinas kompetencijas, susietas su gyvenimo patirtimi, rengiantis spręsti realias pasaulio problemas, naudotis šaltinių ir informacinių technologijų įvairove).
Ugdymo turinys įdomus, provokuojantis, pakankamai platus ir gilus, kuriantis iššūkius. Mokomasi spręsti gyvenimiškas problemas, ugdomos šiuolaikiniam gyvenimui aktualios kompetencijos. Mokomasi tyrinėjant, eksperimentuojant, atrandant ir išrandant, kuriant, bendraujant. Ugdymasis pagrįstas dialogu (vaikų su vaikais, vaikų ir pedagogų) ir jo metu gaunama informacija, gimstančiomis idėjomis, sukuriamomis prasmėmis. Jis persikelia už lopšelio-darželio, virsdamas gyvenimo būdu – tęsiasi namuose, draugų būryje, neformalaus švietimo įstaigose, taip pat dalyvaujant socialiniuose tinkluose ir naudojant kitas šiuolaikinių technologijų teikiamas galimybes.
7.4. Ugdymas: tikslingas (ugdymo tikslų ir būdų parinkimas, ugdymo planavimas, pagrįsti vaikų pažinimu, ugdymosi stebėjimu, apmąstymu, vertinimu); įvairus įvairiems (atsižvelgiantis į ugdymosi poreikių, pasirinkimų, galimybių, stilių skirtumus ir pasiūlantis įvairias bei tinkamas ugdymosi tempo, būdų, technikų galimybes); lankstus (taikantis įvairius ugdymo plano sudarymo, vaikų grupavimo, laiko ir lopšelio-darželio erdvių bei kitų išteklių panaudojimo modelius); partneriškas.
Pedagogas yra vaiko pagalbininkas tyrinėjant pasaulį, ugdymosi partneris, tačiau ir autoritetas tose srityse, kuriose vaikui nepakanka patirties ar išminties. Ugdoma(si) pagal individualius poreikius ir pasirinkimus, pagrįstus asmenine patirtimi, siekiais, prasmės suvokimu. Ugdomosios veiklos struktūra, scenarijai gali būti labai skirtingi, įvairiai ir lanksčiai organizuojamas ugdymo(si) laikas. Ugdymo(si) šaltiniai įvairūs, įtraukiantys, tikslingi, nebijoma naudoti įvairias ir netradicines priemones.
7.5. Darbuotojai: asmenybių įvairovė. Juos apibūdina šie bruožai: nuostatų pozityvumas (savivertė; tikėjimas, pasitikėjimas ir rūpinimasis vaikais; darbo motyvacija – domėjimasis savo dalyku ir darbu lopšelyje-darželyje, entuziazmas); profesionalumas (dalyko išmanymas, profesijai būtinų kompetencijų turėjimas ir išmintis); asmeninis tobulėjimas (savistaba, mokymasis, atvirumas naujoms patirtims, judumas); subalansuotas kolektyvas (asmenybių įvairovė ir vienas kito papildymas, pedagogų amžiaus įvairovė, kartų perimamumas).
Visus lopšelyje-darželyje dirbančius asmenis sieja nuostatų pozityvumas, t. y. aukšta savivertė, pasitikėjimas ir rūpinimasis vaikais, aukšta darbo motyvacija, nuoširdus domėjimasis vykdoma veikla, pilietinė atsakomybė. Lopšelio-darželio darbuotojai – savo sričių profesionalai, kurie rūpinasi nuolatiniu asmeniniu tobulėjimu, plečia ne tik profesinį, bet ir bendrą kultūrinį akiratį. Jie atviri naujovėms, nebijo tyrinėti ir bandyti, mokosi iš kolegų ir vaikų, nepuola į neviltį nepavykus.
7.6. Lopšelio-darželio bendruomenė: besimokanti organizacija. Ją apibūdina šie bruožai: mokymasis su kitais ir iš kitų (bendruomenės mokymasis – dirbant su kolegomis, dalijantis patirtimi, atradimais, sumanymais ir kūriniais, stebint kolegų veiklas, drauge studijuojant įvairius šaltinius); sutelktumas (pedagogų ir kito personalo telkimasis į pasidalijusias pareigomis, vienos kitoms padedančias ir bendrų profesinių tikslų siekiančias grupes); refleksyvumas (lopšelio-darželio bendruomenės diskusijos, veiklos apmąstymas, įsivertinimas, jais pagrįsti susitarimai dėl ateities ir planavimas); mokymosi ir asmeninio tobulėjimo skatinimas (personalo tobulinimosi paskatos ir jo organizavimo sistema); organizacijos atvirumas pasauliui (partnerystės, bendri projektai ir kt.).
Savistaba, apmąstymas, ką žinau ir gebu, o ko – ne, kaip dirbu ir kaip būtų galima dirbti, tapęs įprasta praktika, kuria grindžiamas asmeninio mokymosi ir mokymosi su kitais bei iš jų planavimas.
Lopšelio-darželio bendruomenė refleksyvi: apmąsto ir aptaria savo veiklą ir bendro gyvenimo įvykius, įsivertina, geba pasimokyti iš patirties ir pagrįstai planuoti. Lopšelio-darželio nariai geba bendrai formuluoti tikslus, kurti viziją, derinti asmeninius tikslus su lopšelio-darželio bendruomenės tikslais.
Lopšelis-darželis yra atvira pasauliui: lopšelio-darželio bendruomenės nariai domisi kintančia aplinka ir reaguoja į pokyčius. Skatinamas bendradarbiavimas su vietos bendruomene, išorinėmis organizacijomis, kitomis švietimo įstaigomis.
7.7. Lyderystė ir vadyba: įgalinančios. Jas apibūdina šie bruožai: aiški, vienijanti, įkvepianti vizija (visiems žinoma, priimtina, siekiama įgyvendinti, grindžiama humaniškomis vertybėmis); dialogo ir susitarimų kultūra (visų lopšelio-darželio bendruomenės narių dalyvavimas priimant sprendimus); pa(si)dalyta lyderystė (pagrįsta pasitikėjimu, įsipareigojimu ir įgalinimu, skatinanti imtis iniciatyvos ir prisiimti atsakomybę valdymo kultūra); veiksmingas administravimas (skaidrus, paprastas, neapkraunantis, patogus administravimas, veiksmingas išteklių skirstymas ir ekonomiškas jų naudojimas); kūrybiškumas ir valia veikti (idėjų kūrimas, eksperimentavimas, drąsa rizikuoti, priimti sunkius sprendimus ir atkaklumas juos įgyvendinant).
Įstaigoje skatinama įgalinanti lyderystė. Nuomonių įvairovė ir diskusijos yra neatsiejama lopšelio-darželio gyvenimo dalis. Lopšelyje-darželyje vertinamas kūrybiškumas ir naujos idėjos, turima drąsos rizikuoti ir priimti sunkius sprendimus. Toks vadybos stilius palaiko lopšelio-darželio, kaip besimokančios organizacijos, darbo ir apskritai bendro gyvenimo būdą.
7.8. Ugdymo(si) aplinka: dinamiška, atvira ir funkcionali. Ugdymąsi stimuliuojanti aplinka - knygos, detalių ir įrangos įvairovė, funkcionalūs ir originalūs baldai, spalvos, medžiagos, formos, apšvietimas, augalai, garsai, kvapai, patogi (ne)tvarka ir kt. Vaikų indėlis kuriant aplinką - įgyvendintos vaikų idėjos ir projektai, jų darbai, kūriniai, daiktai aplinkoje). Virtuali aplinka – lopšelio-darželio interneto svetainė, jos turinio ir naudojimo būdų įvairovė, gyvumas, populiarumas.
Vaikai prisideda prie lopšelio-darželio aplinkos kūrimo savo idėjomis ir darbais, dalyvauja kuriant aplinką, kurioje jiems gera, įdomu ir smagu būti.
7.9. Lopšelio-darželio viziją ir strategiją kuria lopšelio-darželio darbuotojai, vaikai ir jų tėvai, vietos bendruomenė ir įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija, prisiimama atsakomybė už tikslų įgyvendinimą.
III SKYRIUS
KONCEPCIJOS ĮGYVENDINIMO PRIELAIDOS
8. Pagrindinė Koncepcijos įgyvendinimo prielaida yra įstaigos bendruomenės noras pačiai skatinti, inicijuoti pokyčius, keisti lopšelį-darželį.
9. Koncepcija turėtų būti naudojama kaip konceptualus pagrindas ir orientyras lopšelio-darželio veiklai tobulinti.
Aptartas projektas „Pasaka be galo...“, skaitytos pagal projektą sukurtos pasakos. Dirbtinio intelekto pagalba iš visų pasakų veikėjų sukurtas darbas. Vaikai jį puošė pasirinktais ornamentais. Pagal pasirintas pasakas ir jų veikėjus kūrė istorijas, jas pasakojo. Išsirinkę ne daugiau nei 2 veikėjus, kūrė jiems aplinką. Dirbtinio intelekto pagalba pavaizduota vaikų sukurta nauja istorija, sujungiant 2 pasakas „Išdykęs šuniukas“ ir „Princesė ir mėnulis“.
2024 m. gruodžio 5 d. įvyko susitikimas su lopšelio-darželio vaikų taryba. Aptarėme Draugo dienos (Lapkričio 29 d.) minėjimą, diskutavome kas yra draugystė ir kaip reikia elgtis, kad turėtume draugų. Taikant „Mąstymo žemėlapių“ metodą, vaikai samprotavo apie draugystę, jos reikšmę bendrai ir vieningai viso lopšelio-darželio veiklai. Lopšelio-darželio vaikų tarybos narius supažindinau su lopšelio-darželio darbuotojais, jų pareigybėmis, jų atliekamomis veiklomis ir pan. Vaikai svarstė kokias funkcijas atlieka įstaigoje direktorius. Vieningai nutarė, kad jo pagrindinis darbas lopšelyje – darželyje yra „rūpintis, kad visi laikytųsi tvarkos“. Džiugu, jog vaikai minėjo kaip vieną svarbiausių žmogaus savybių – susitarimų laikymąsi. O tai yra viena iš esminių lopšelio-darželio vertybių.
2024-2025 m.m. lopšelio-darželio vaikų tarybos nariai:
1.Armilė Joneikytė.
2.Jogaila Radavičius.
3.Ema Patapaitė.
4.Gabrielė Buivydaitė.

2024 m. liepos 5 d. kartu su vaikų taryba aptarėme Liepos 6-ąją – Valstybės (Lietuvos karaliaus Mindaugo karūnavimo) ir Tautiškos giesmės dieną. Tarybos narė Goda pristatė, jog šioje nuotraukoje Lietuvos vėliavą saugo kariai ir karalius su karaliene. Vėliau vyko pilies statyba. Įgyvendinta vaiko idėja - papuošti pilį pasirinktomis meninėmis priemonėmis.
Direktorė Indrė Matevičienė
2024 m. gegužės 15 d. vaikų tarybos nariai diskutavo apie lopšelyje-darželyje įgyvendinamas veiklas. Pildant "Mąstymo žemėlapį" aptarėme ko vaikai išmoko darželyje, kokia jų savijauta darželyje ir pan.
2024 m. kovo 10-ąją minima Tarptautinė SEU diena.

Tarptautinė SEU diena skirta vienyti viso pasaulio žmones, kurie neabejingi socialiniam ir emociniam ugdymui.
Lopšelio-darželio vaikų tarybos nariai diskutavo apie SEU gerovę lopšelyje-darželyje. Iliustravo lopšelio-darželio erdves, kuriose jie geriausiai jaučiasi. Samprotavo, kad darželyje svarbu vadovui matyti "ar niekas iš vaikų nesipyksta", "ar nemuša vienas kito", "ar mokytojai gražiai elgiasi".

2023-2024 m.m. lopšelio-darželio vaikų tarybos nariai:
1.Joris Valinčius.
2.Martyna Valinčiūtė.
3.Goda Petrauskaitė.
4.Gabija Kėdžiūtė.
2022-2023 m. m. lopšelio-darželio vaikų taryba sprendė aktualius darželio veiklos tobulinimo klausimus.
Nariai (priešmokyklinio amžiaus vaikai):
1.Goda Kriaučiūnaitė.
2.Domas Kriaučiūnas.
3.Simas Vozgirdas.
4.Alina Michailovaitė.
5.Ignas Elijošius.

Raseinių lopšelis-darželis "Saulutė" 2023 m. kovo 10 d. minėjo tarptautinę socialinio emocinio ugdymo dieną kurdami tris raides - SEU. S raidę kūrybiškai papuošė darželio vaikai. E raidę užpildėme kartu su darželio vaikų taryba. Kalbėjome, diskutavome apie emocijas, jų raiškąą ir jų svarbą vaiko gyvenime. Vaikai išsakė, kad labai svrabu su kitais grupės draugais tartis, dalintis, padėti vienas kitam ir pan. U raidė užpildyta darželio darbuotojų mintimis apie tai, kuo ypatingas mūsų darželis. Dėkojame darželio tarybos pirmininkei Linai Matulevičienei už aktyvų įsitraukimą į šios idėjos įgyvendinimą.
Darželio vaikų taryba atrado, kad sukeitus raides vietomis, gaunasi žodis ESU.

Tarybos pirmininkė – Lina Matulevičienė
Tarybos sekretorė – Asta Kavaliauskienė
Nariai:
- Renata Norkienė
- Laima Vaičienė
- Greta Kromerovienė
- Kornelija Tijūnaitienė
- Laura Juozaitienė
- Aistė Stoškevičienė
- Judita Radavičienė
Sudėtis atnaujinta 2024 m. lapkričio 15 d.
|
|
|||
- Lopšelio-darželio metodinė taryba
- Pirmininkė - Vitalija Bartkuvienė
- Nariai:
- Daiva Žalabinienė
- Lina Laucevičė
- Rasa Pocienė
- Aurelija Kapočienė
- Vanda Bakutienė
- Asta Kavaliauskienė
- Vaiko gerovės komisija
- Pirmininkė - Milda Vežbavičienė
- Pavaduotoja - Vitalija Bartkuvienė
- Sekretorė - Vilma Ilevičienė
- Nariai:
- Rasa Jokubauskienė
- Asta Kavaliauskienė
- Rasa Baležentytė-Grinienė
- Giedrė Puodžiavelienė
- Atestacijos komisija
- Pirmininkė - Indrė Matevičienė, Raseinių lopšelio-darželio „Saulutė“ direktorė
- Nariai:
- Asta Pagarauskaitė, Raseinių rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriaus vyriausioji specialistė, steigėjo atstovė
- Renata Norkienė, Raseinių lopšelio-darželio „Saulutė“ fizinio ugdymo mokytoja, mokytojų tarybos atstovė
- Inga Vyšniauskaitė, Raseinių lopšelio-darželio „Saulutė“ PU mokytoja, mokytojų tarybos atstovė
- Sveikatą stiprinančios veiklos organizavimo grupė
- Pirmininkė - Vitalija Bartkuvienė
- Nariai:
- Asta Kavaliauskienė
- Giedrė Puodžiavelienė
- Renata Norkienė
Informacijos apie pažeidimus Raseinių lopšelyje-darželyje „Saulutė“ pagal pranešėjų apsaugos įstatymą:

Aktualūs teisės aktai:
- Lietuvos Respublikos pranešėjų apsaugos įstatymas
- Nutarimas dėl Lietuvos Respublikos pranešėjų apsaugos įstatymo įgyvendinimo
(patvirtintas 2018 m. lapkričio 14 d. Nr. 1133)
Lietuvos Respublikos pranešėjų apsaugos įstatymas (toliau – Įstatymas) įtvirtina asmenų, pateikusių informaciją apie pažeidimą įstaigoje, su kuria juos sieja ar siejo tarnybos ar darbo santykiai arba sutartiniai santykiai, apsaugos mechanizmą. Įstatymas taip pat nustato apie pažeidimus įstaigose pranešusių asmenų teises ir pareigas, jų teisinės apsaugos pagrindus ir formas, taip pat šių asmenų apsaugos, skatinimo ir pagalbos jiems priemones, siekiant sudaryti tinkamas galimybes pranešti apie teisės pažeidimus, keliančius grėsmę viešajam interesui arba jį pažeidžiančius, užtikrinti tokių pažeidimų prevenciją ir atskleidimą.
Pagal Įstatymą informacija apie pažeidimus teikiama dėl:
1) pavojaus visuomenės saugumui ar sveikatai, asmens gyvybei ar sveikatai;
2) pavojaus aplinkai;
3) kliudymo arba neteisėto poveikio teisėsaugos institucijų atliekamiems tyrimams ar teismams vykdant teisingumą;
4) neteisėtos veiklos finansavimo;
5) neteisėto ar neskaidraus viešųjų lėšų ar turto naudojimo;
6) neteisėtu būdu įgyto turto;
7) padaryto pažeidimo padarinių slėpimo, trukdymo nustatyti padarinių mastą;
8) kitų pažeidimų.
Asmuo informaciją apie pažeidimą gali pateikti:
1) įstaigoje per vidinį informacijos apie pažeidimus teikimo kanalą;
2) kompetentingai institucijai (prokuratūrai) tiesiogiai;
3) viešai.
Vidinių informacijos apie pažeidimus teikimo kanalų įdiegimo ir jų funkcionavimo užtikrinimo tvarkos apraše nustatomi įstaigose diegiamų vidinių informacijos apie pažeidimus teikimo kanalų reikalavimai, jų funkcionavimas, informacijos apie pažeidimus teikimas, tyrimas, tvarkymas ir konfidencialumo užtikrinimas įstaigoje.
Raseinių lopšelio-darželio „Saulutė“ direktoriaus 2024 m. ggeužės 15 d. įsakymu Nr. V-93 patvirtintas Informacijos apie pažeidimus Raseinių lopšelyje-darželyje „Saulutė“ teikimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas), kuris nustato informacijos apie Raseinių lopšelyje-darželyje „Saulutė“ (toliau – Darželis) galimai rengiamus, padarytus ar daromus pažeidimus teikimo, informacijos apie pažeidimus priėmimo Raseinių lopšelyje-darželyje „Saulutė“ veikiančiu vidiniu informacijos apie pažeidimus teikimo kanalu, jos vertinimo ir sprendimų priėmimo tvarką.
Raseinių lopšelyje-darželyje „Saulutė“ veikiančiu vidiniu informacijos apie pažeidimus teikimo kanalu informaciją turi teisę pateikti asmuo, kurį su Darželiu sieja ar siejo tarnybos ar darbo santykiai arba sutartiniai santykiai (konsultavimo, stažuotės, praktikos, savanorystės ir pan.).
Asmuo, teikiantis informaciją apie pažeidimą Raseinių lopšelyje-darželyje „Saulutė“, ją gali pateikti vienu iš šių būdų:
- Tiesiogiai kompetentingam subjektui, raštvedei Raimondai Savickienei ir administratorei Sandrai Daugirdienei.
- Elektroninio pašto adresu Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.
Rekomenduojame pranešimą apie pažeidimą teikti, užpildant pranešimo apie pažeidimą formą (Aprašo 2 priedas).
Asmeniui, pateikusiam informaciją apie pažeidimą, bus užtikrinamas konfidencialumas, bet ne anonimiškumas.
Reikalavimas užtikrinti konfidencialumą netaikomas, kai:
1) to raštu prašo asmuo, pateikiantis arba pateikęs informaciją apie pažeidimą;
2) asmuo pateikia žinomai melagingą informaciją.
Asmeniui dėl informacijos apie pažeidimą pateikimo neatsiranda jokia sutartinė ar deliktinė atsakomybė, taip pat atsakomybė dėl garbės ir orumo įžeidimo, dėl šmeižto, jeigu, Įstatymo nustatyta tvarka teikdamas informaciją apie pažeidimą, jis pagrįstai manė, kad teikia teisingą informaciją. Asmuo už žalą, atsiradusią dėl informacijos apie pažeidimą pateikimo, atsako tik tokiu atveju, jei įrodoma, kad asmuo negalėjo pagrįstai manyti, kad jo teikiama informacija yra teisinga. Žinomai melagingos informacijos, taip pat valstybės ar tarnybos paslaptį sudarančios informacijos pateikimas nesuteikia asmeniui garantijų pagal Įstatymą. Žinomai melagingą informaciją pateikęs arba valstybės ar tarnybos paslaptį ar profesinę paslaptį atskleidęs asmuo atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
Duomenų valdytojo rekvizitai:
Raseinių lopšelio-darželio „Saulutė“
Juridinio asmens kodas 190082578
Buveinės adresas Vaižganto g. 18, LT-60129 Raseiniai
tel.: (8 428) 51678
El. p. Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.
Interneto svetainė www.raseiniusaulute.lt
Raseinių lopšelio-darželio „Saulutė“ paskirtas duomenų apsaugos pareigūnas – MB „Teisės labirintai”
Atstovas Mindaugas Slavinskas
adresas korespondencijai – įstaigos adresas – Vaižganto g. 18, LT-60129 Raseiniai
Mob. tel. +370 (630) 17 959
El. p. Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.
Interneto svetainė www.teiseslabirintai.lt
Pagrindinės duomenų subjektų teisės ir svarbi informacija apie duomenų saugą įstaigoje
Jūs turite teisę:
- žinoti (būti informuotas) apie savo asmens duomenų tvarkymą (Reglamento 12–14 straipsniai);
- susipažinti su tvarkomais savo asmens duomenimis (Reglamento 15 straipsnis);
- reikalauti ištaisyti netikslius su Jumis susijusius asmens duomenis (Reglamento 16 straipsnis);
- reikalauti ištrinti su Jumis susijusius asmens duomenis („teisė būti pamirštam“) (Reglamento 17 straipsnis), jei tai galima pagrįsti viena iš šių priežasčių:
- asmens duomenys nebėra reikalingi, kad būtų pasiekti tikslai, kuriais jie buvo renkami arba kitaip tvarkomi;
- Jūs atšaukiate sutikimą tvarkyti asmens duomenis, kuriuo grindžiamas duomenų tvarkymas, ir nėra jokio kito pagrindo tvarkyti duomenis;
- Jūs nesutinkate su duomenų tvarkymu pagal Reglamento 21 straipsnio 1 dalį ir nėra viršesnių teisėtų priežasčių tvarkyti duomenis.
- apriboti duomenų tvarkymą (Reglamento 18 straipsnis), jei:
- asmens duomenys yra netikslūs;
- asmens duomenų tvarkymas yra neteisėtas, tačiau Jūs nesutinkate, kad duomenys būtų ištrinti;
- duomenų valdytojui nebereikia asmens duomenų duomenų tvarkymo tikslais, tačiau jų reikia Jums siekiant pareikšti, vykdyti arba apginti teisinius reikalavimus;
- Jūs prieštaraujate duomenų tvarkymui pagal Reglamento 21 straipsnio 1 dalį, jei duomenų valdytojo teisėtos priežastys nėra viršesnės už Jūsų priežastis.
- į duomenų perkeliamumą, kai duomenų tvarkymas grindžiamas sutikimu arba sutartimi ir duomenys tvarkomi automatizuotomis priemonėmis (Reglamento 20 straipsnis);
- nesutikti su asmens duomenų tvarkymu dėl su Jūsų konkrečiu atveju susijusių priežasčių, kai duomenys tvarkomi vykdant duomenų valdytojui pavestas viešosios valdžios funkcijas, išskyrus atvejus, kai duomenų valdytojas įrodo, kad duomenys tvarkomi dėl įtikinamų teisėtų priežasčių, kurios yra viršesnės už Jūsų interesus, teises ir laisves, arba, siekiant pareikšti, vykdyti ar apginti teisinius reikalavimus (Reglamento 21 straipsnis).
Jūs turite teisę pateikti skundus Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai dėl Raseinių lopšelio-darželio „Saulutė“ veiksmų, susijusių su Jūsų asmens duomenų tvarkymu.
Kontaktinė Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos informacija:
Interneto svetainė: www.ada.lt
Adresas: A. Juozapavičiaus g. 6, LT-09310 Vilnius
Tel. (8 5) 271 2804, 279 1445
Faks. (8 5) 261 9494
El. p. Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.
Rekomendacija-atmintinė dėl duomenų viliojimo
Informacinis pranešimas-rekomendacija dėl asmens duomenų apsaugos „Android“ įrenginiuose
Informacinis pranešimas-rekomendacija dėl asmens duomenų apsaugos naudojantis belaidžiais tinklais
Informacinis pranešimas-rekomendacija dėl saugaus naršymo internete
Duomenų subjektų teisių įgyvendinimo taisyklės
INFORMACINIS PRANEŠIMAS – REKOMENDACIJA KAIP APSISAUGOTI NUO SUKČIAVIMO INTERNETE
REKOMENDACIJA DĖL DUOMENŲ PAŽEIDIMŲ VALDYMO
GARSO IR VAIZDO ĮRAŠYMO PRIEMONIŲ NAUDOJIMO RASEINIŲ LOPŠELYJE-DARŽELYJE „SAULUTĖ“ TVARKOS APRAŠAS
2018 m. gegužės 25 d. Lietuvoje pradėtas taikyti Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas – tiesioginio taikymo Europos Sąjungos teisės aktas, vienodas visoms ES valstybėms narėms. Asmenys (duomenų subjektai) gali kreiptis į duomenų apsaugos pareigūną visais klausimais, susijusiais su jų asmeninių duomenų tvarkymu ir naudojimusi savo teisėmis pagal Bendrąjį duomenų apsaugos reglamentą. Duomenų apsaugos pareigūnas privalo užtikrinti slaptumą arba konfidencialumą, susijusį su jo užduočių vykdymu, laikydamasis Europos Sąjungos ar Lietuvos Respublikos teisės.
Pagrindinės Raseinių lopšelio-darželio „Saulutė“ duomenų apsaugos pareigūno užduotys:
- Informuoti duomenų valdytoją ir duomenis tvarkančius darbuotojus apie jų prievoles pagal BDAR ir kitus Europos Sąjungos arba valstybės narės duomenų apsaugos nuostatas ir konsultuoti juos šiais klausimais.
- Stebėti, kaip laikomasi BDAR, kitų Europos Sąjungos arba nacionalinių duomenų apsaugos nuostatų ir duomenų valdytojo politikos asmens duomenų apsaugos srityje, įskaitant pareigų pavedimą, duomenų tvarkymo operacijose dalyvaujančių darbuotojų informuotumo didinimą bei mokymą ir susijusius auditus.
- Paprašius konsultuoti dėl poveikio duomenų apsaugai vertinimo ir stebėti jo atlikimą pagal BDAR 35 straipsnį.
- Bendradarbiauti su priežiūros institucija, t. y. Valstybine duomenų apsaugos inspekcija.
- Atlikti kontaktinio asmens funkcijas priežiūros institucijai kreipiantis su duomenų tvarkymu susijusiais klausimais, įskaitant BDAR 36 straipsnyje nurodytas išankstines konsultacijas, ir prireikus konsultuoti visais kitais klausimais.
ES Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas
Žmogaus teisės asmens duomenų apsaugos srityje, kai asmens duomenys naudojami profesiniais tikslais
Duomenų tvarkymo veiklos įrašų tvarkymo aprašas
Raseinių lopšelio-darželio „Saulutė“ darbuotojų asmens duomenų tvarkymo taisyklės
Darbuotojų asmens duomenų tvarkymo taisyklių 1 priedas
Darbuotojų asmens duomenų tvarkymo taisyklių 2 priedas
Raseinių lopšelio-darželio „Saulutė“ privatumo politikos ir slapukų naudojimo taisyklės
Raseinių lopšelio-darželio „Saulutė“ vaizdo duomenų tvarkymo taisyklės
Vaizdo duomenų tvarkymo taisyklių 1 priedas
Vaizdo duomenų tvarkymo taisyklių 2 priedas
Vaizdo duomenų tvarkymo taisyklių 3 priedas
Reagavimo į asmens duomenų saugumo pažeidimus procedūros aprašas
Reagavimo į asmens duomenų saugumo pažeidimus procedūros aprašo 1 priedas
Reagavimo į asmens duomenų saugumo pažeidimus procedūros aprašo 2 priedas
Reagavimo į asmens duomenų saugumo pažeidimus procedūros aprašo 3 priedas
Reagavimo į asmens duomenų saugumo pažeidimus procedūros aprašo 4 priedas





