2018 metų rugpjūčio 19-22 dienomis dalyvavau tarptautinėje  „eTwinning“ mokytojų stovykloje Pilzene, Čekijoje. Prie šios programos prisijungiau 2014 metais, vykdžiau keletą projektų su savo auklėtiniais įvairiomis temomis.

„ETwinning“ mokytojų vasaros stovykloje dalyvavo 60 mokytojų iš Lietuvos, Čekijos bei Slovakijos. Mokymai ir bendravimas su kolegomis iš kitų šalių vyko anglų kalba. Pagrindinis stovyklos tikslas buvo išmokti naudotis eTwinning programos platforma, TwinSpace, IKT įrankiais bei išmokti patiems kurti projektus, susirasti partnerių kitose šalyse (šiuo atveju Čekijoje  ir Slovakijoje).

Vasaros stovyklos programa buvo paremta „eTwinning“ tarptautinio projekto simuliacijos principu. Mokytojai paskirstyti į grupes po maždaug 9-10, kūrė projekto idėjas, derino jas su kitomis grupėmis (tarsi kitų šalių mokytojais), tuomet registravo projektą ir nepriklausomai vieni nuo kitų, įvykdė. Tokiu būdu per patyrimą dalyvavę mokytojai ne tik susipažino su visais projekto etapais nuo idėjos iki rezultatų pristatymo ir pasidalinimo, bet ir patys įsitraukė – įvykdė vietinės reikšmės simuliacinius projektus, susijusius su Pilzeno miestu, kuriame ir vyko vasaros stovykla.

Nors ir nebuvau naujokė eTwinning programoje, tačiau stovykloje išmokau daug naujų dalykų–kompetentingos lektorės išmokė kaip ir kuo išradingiau naudotis TwinSpace, sužinojau begalę įvairiausių naudingų programėlių internete, kurios darbą padarytų patrauklesnį, įdomesnį: kaip kurti avatarą, komiksą, nuotraukų koliažą, dėlionę, galvosūkius, apklausas ir dar daug kitų. Taip pat išmokau visą projekto kūrimo eigą, projekto struktūrą, viską išbandžiau praktiškai. Darbas grupėse buvo išties naudingas, buvo skatinamas pedagogų kūrybiškumas, tobulinama anglų kalba.

Tačiau labiausiai džiaugiuosi šia stovykla dėl sutiktų naujų žmonių. Buvo malonu ir naudinga pabendrauti su kolegomis iš kelių šalių, pasidalinti džiaugsmais ir rūpesčiais, paieškoti panašumų ir skirtumų mūsų šalių ugdymo sistemose. Bendravimas, o taip pat ir bendra projektinė – kūrybinė veikla įkvepia naujoms idėjoms, siekiams, padrąsina, suteikia pasitikėjimo savo jėgomis, atveria akis ir žinoma patobulina užsienio kalbų žinias. Todėl, manau,  tai pirmoji, bet ne paskutinioji išvyka su eTwinning programa.

Daugiau informacijos galite rasti čia.

Orinta Gudžiūnaitė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui, kūno kultūros pedagogė

Raseinių lopšelyje-darželyje „Saulutė“ buvo parengtas ir  nacionalinėje eTwinning platformoje įgyvendintas projektas „Rasų (Kupolės) šventės papročiai ir tradicijos“.

Projekto metu vaikai su pedagogais ir šeimos nariais kalbėjo apie Rasų šventės tradicijas, mokėsi  tradicinių dainų, ratelių, žaidimų. Sužinojo, kokie augalai tinka kupolėms, juos rinko su šeimos nariais, pynė vainikus.

Šventės rytą visi  dainuodami patraukė į bendruomenės narių  papuoštą  šventės erdvę. Nusiprausę  stebuklinga ryto  rasa, praėję pro žolynais apipintus vartus,  šventės dalyviai suko smagius lietuvių liaudies ratelius, dainavo dainas, vaišinosi ir suposi.

Visą mėnesį vykdytas projektas buvo nuotaikingai liaudies tradicijas vaikams perteikiančia, bendruomenę telkiančia veikla.

Šventės akimirkas galite pamatyti čia.

Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Vitalija Bartkuvienė