Tyrinėjimas
Tyrinėjimas – tai procesas, kai atidžiai žiūrint, klausant, uodžiant, liečiant, klausinėjant, ieškant informacijos įvairiuose šaltiniuose sužinoma apie gyvosios ir negyvosios gamtos objektus bei reiškinius, žmogaus sukurtus daiktus, žmonių gyvenimą.
Mokslo metų pabaigoje lopšelyje-darželyje ugdomosios veiklos prioritetine sritimi buvo pasirinkta viena iš 18 vaiko ugdymosi pasiekimų sričių- tyrinėjimo sritis, naudojant STEAM metodikos elementus. Vyko įvairios veiklos, bandymai ir eksperimentai. Vaikai susipažino su medžiagų savybėmis, aiškinosi saugaus tyrinėjimo taisykles, kūrė tyrinėjimo erdves, objektus ir juos įvairiai išbandė.
Lopšelio-darželio kieme vaikai ieškojo kas gyvena pievoje, stebėjo vabalus, aptarė kaip jie atrodo, ką valgo, kur gyvena, kaip apsigina nuo plėšrūnų, ieškojo atsakymų į klausimus „Ar visi vabalai vienodi?“; „Ar jie gali skristi?“; „Kas padeda jiems tai padaryti?“ ir t. t.
Tyrinėjimo veikloms buvo pasirinkti ir augalai. Vyko augalų sodinimas ir jų augimo stebėjimas, augimo sąlygų analizavimas. Stebimi pievų augalai, aiškinamasi jų sandara, spalva, augimo sąlygos. Taip pat tyrinėjamas ir augalų skonis, gaminamos salotos.
Visose veiklose buvo skatinamas ugdytinių smalsumas, domėjimasis aplinka, noras pažinti ir išsiaiškinti kas ir kodėl vyksta. Vaikams buvo sudarytos galimybės tyrinėti pasitelkiant įvairius pojūčius, ugdytis gebėjimą kelti klausimus, bandyti spėti laukiamus tyrinėjimo rezultatus, juos aptarti ir padaryti išvadas.
Vitalija Bartkuvienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui